ساعت:

7:31 ق.ظ

تاریخ:

6 مرداد 1403

شهرداری شیروان

بازدید کلالیان از ندامتگاه نسوان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان هما کلالیان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رو ز شنبه مورخه 94/1/22 به همراه اعضای کمیسیون بانوان فرمانداری از ندامتگاه نسوان بازدید کردنند.


 

هما کلالیان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر در این مراسم ضمن تبریک و تهنیت روز فرخنده مادر و گرامیداشت ولادت حضرت صدیقه کبری (س) در جمع مددجویان بند نسوان گفت : اسلام ، با آن آيين مترقي و پيشرفته خود ، براي زن ارزش و احترام بسياري قائل است . زن در مفهوم انسانيت با مرد هيچگونه فرقي ندارد و مرد بر او امتيازي ندارد. زن مانند مرد عضو كامل جامعه است و داراي يك شخصيت حقوقي مستقل مي باشد .

 

در مورد زنان ديدگاههاي متفاوتي وجود داشته و دارد. يكي اينكه، زماني زنان را موجودات بسيار ضعيف و بعضاً هيچگونه حقي براي ايشان قائل نبودند و حتي در امور زندگي خود نيز حق دخالت نداشتند. دوم، در كشور ما، در نظام گذشته زن را عنصري لطيف كه كارش تقليد از غرب، تنوع آفريني، به خدمت گرفتن بمنظور سودجويي وبهره كشي بود مي دانستند بطوريكه اين زنان هرگز دچار رشد و تعالي و سعادت نمي شدند.سوم، زنان بعد از انقلاب اسلامي زناني حركت آفرين و متحول گرا بودند هم خود و هم ديگران را متحول نمودند. کلالیان ادامه داد زنان كشور اسلامي ما با پيروي از زنان صدر اسلام كه در «جنگ خيبر» حضور داشتند و به مداواي مجروحان مي پرداختند در هشت سال دفاع مقدس حضوري فعال در صحنه هاي نبرد و همچنين در پشت جبهه ها حركتهاي بسيار شجاعانه و بزرگي را رقم زدندمادراني كه فرزندان خود را يكي پس از ديگري به نبرد حق عليه باطل بدرقه و هدايت مي نمودند و امروز مدال شجاعت و ايثار و فداكاري را بر سينه هاي خود مي بينند.

 

کلالیان در ادامه با اشاره به فعاليتهاي مثبتي كه بانوان مددجو و همکاران مسئول در بند نسوان زندان انجام مي دهند اظهار داشت :‌ كار شما بسيار ارزشمند و پر بار است ؛ شما امانتهايي در اختيار داريد كه بايد زمينه اصلاح و تربيت اين مددجويان را به خوبي فراهم نمائيد و تا زمانيكه ايشان به جامعه بر مي گردند بتوانند در خانواده اي سالم و صالح به زندگي خود ادامه دهند و بايد برخورد شما يك برخورد بسيار محترمانه توام با آموزش و هدايتگري باشد .اين روز مبارك بهانه اي شد تا از شما بانوان كه در عرصه اصلاح و تربيت فعاليت خطيري بر عهده داريد تقدير و تشکر ویژه داشته باشم کلالیان در پایان از کمک ها و حمایت های شورای اسلامی شهر از نسوان حاضر در ندامتگاه در اینده نزدیک خبر داد .