به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: شفاف سازی در پاسخگوئی به ارباب رجوع، عملکرد اداری و سازمانی، ارائه اقدامات خدماتی و عمرانی، رویکرد اصلی شهرداری شیروان است.
جعفر بورنگ – شهردار شیروان – بیان نمود: شفاف سازی در پاسخگوئی به ارباب رجوع، عملکرد اداری و سازمانی، ارائه اقدامات خدماتی و عمرانی، رویکرد اصلی شهرداری شیروان است و تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع در این نهاد عمومی ارجح بر هر مؤلفه ای در ارائه خدمات است. وی افزود: میزان رضایتمندی مراجعان از نحوه ارائه خدمات در شهرداری برای بنده و ارکان مدیریت شهری از اهمیت بسیاری برخوردار است و به همین منظور درصددیم تا طرح سنجش میزان رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع با هدف بررسی میزان تعامل و ارتباط شهرداری با مخاطبان و همچنین شناخت و طبقه بندی عملکرد کارکنان از منظر توجه به ارائه خدمات به مردم را در شهرداری شیروان اجرا نمائیم.
شهردار شیروان ادامه داد: ضرورت تحول در ساختار خدمات اداري و سایر امورات شهرداری شیروان با محوریت جلب رضایت مردم و مراجعه کنندگان دیده می شود و یک تغيير برنامه ريزي شده براي افزايش كارايي و اثر بخشي و بهره وري كه در تمامي سطوح شهرداری شیروان همسو و هماهنگ با سند چشم انداز، سياست كلي نظام اداري باشد، می تواند در اجرای برنامه اي توسعه ای براي ايجاد تغيير در ساختار خدمات دهی به ارباب رجوع کمک شایانی را بنماید و بر این باوریم که اهم فی الأهم مصادیق این تحول خدمات دهی، اجرای عادلانه و بی حب و بغض قوانين و مقررات و ارتقاء فرهنگ سازماني و هم اعتلای مقوله کارآفرینی است، تا خدمات به موقع برای شهر و به مردم ارائه شود.
بورنگ – شهردار شیروان – گفت: همچنين اعتمادسازي و افزايش رضايت مندي مردم از خدمات دستگاه های اجرائی منجمله شهرداری که به عنوان یک نهاد عمومی تلقی می شود در کنار دانش گرايي و شايسته سالاري از مهمترین محورهای کار می باشد و اضافه کرد: ارتقاء انضباظ اجتماعي و وجدان كاري، رعايت عدالت در خدمات و رفتار اداری، جبران خدمات مبتني بر عملكرد، چابك و متناسب و منطقي سازي ساختارها و تشكيلات دستگاههاي، تمركز زدايي اداري و سازماني، شفاف سازي حقوق و تكاليف متقابل مردم و نظام اداري، افزايش استفاده از ظرفيتهاي مردمي و بخش خصوصی در اداره امور شهر شیروان، قانون گرايي، ترويج و گسترش فرهنگ مسئوليت پذيري و پاسخگويي در قبال مردم، نوآوري، ابتكار، ترويج و گسترش روحيه اميد و خدمتگزاري از اساسی ترین اهداف دستور كار مدیریت شهری شیروان است که همواره مورد تأكيد مقام معظم رهبري قرار گرفته است و ما نیز بر این اصول استواریم و پای بند.
عظیمی – مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان – در پایان عنوان نمود: در پی تأکید بورنگ – شهردار شیروان – به شفاف سازی عملکرد و نیز حقوق و تکالیف متقابل مردم و شهرداری، لذا بعنوان شاخص، ابتدا به اطلاع رسانی عمومی قوانین و مقررات یا به اصطلاح دیگر – آنچه که مردم باید بدانند – البته در باب امور مردم در شهرداری، اقدام نموده ایم و با انتشار قوانین و مقررات از طرق ارتباطی گوناگون اعم از سایت شهرداری، روزنامه و نشریه های محلی، پیامک و …، بر آن هستیم که مردم(شهروندان/…) حقوق خود را در هر باره راجع به امور خود در شهرداری و نیز بعنوان یک شهرنشین بدانند و یقیناً با رویکرد مدیریتی مستقر در شهرداری شیروان، از هر اقدامی برای شفاف سازی و جلب رضایت مردم دریغ نخواهیم نمود و پیشنهاد/انتقاد و نظرات مردم را مطالبه می نمائیم، تا با شناسائی نقاط قوت و ضعف، در راستای بهبود عملکرد منتهی به ارتقاء بهره وری و نهایتاٌ افزایش کارآمدی، ثابت قدم تر گام برداریم.