ساعت:

7:07 ق.ظ

تاریخ:

6 مرداد 1403

شهرداری شیروان

میرزازاده: مقام اول مسابقات کشتی برای نماینده شهرداری شیروان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: کشتی با چوخه یکی از معروف‌ترین ورزش‌های محلی ایران میان ایلات کرد و ترک خراسان است، که در میان بومیان خراسان رواج دارد. کشتی باچوخه در خراسان شمالی از تاریخچه کهنی برخوردار است.

 

 

 

علی اصغر میرزازاده”مسئول امور ورزشی شهرداری شیروان” از کسب مقام اول سنگین وزن کشتی با چوخه توسط مسلم نوری یکی از کارکنان شهرداری شیروان در بین چوخه کاران استان خراسان شمالی خبر داد و گفت: به مناسبت هفته دولت؛ مسابقات کشتی با چوخه در روستای در پر چین اسفراین برگزار شده بود.

 

 

مسئول امور ورزشی شهرداری شیروان با اشاره به اینکه استعدادهای خوبی در شهرداری شیروان در رشته های مختلف ورزشی بخصوص رشته کشتی داریم و درصددیم از ظرفیت‌های مزبور با برنامه‌ریزی بیشتر استفاده شود و کار را به جایی برسانیم تا استعدادهای این نهاد شکوفاتر شوند، عنوان کرد: در کنار توجه به کشتی آزاد و سایر رشته های ورزشی می‌توان با نظم و برنامه ریزی بیشتر مسابقات کشتی با چوخه را بسط دهیم و هم بیشتر حضور داشته باشیم.

 

 

گفتنی است: روستای در پر چین جزئی از دهستان میلانلو بخش مرکزی شهرستان اسفراین و در حدود 55 کیلومتری شمال شرق شهر اسفراین واقع شده است. این منطقه در طول جغرافیایی ´50 57 تا 55 57 و عرض جغرافیایی ´02 37 تا ´07 37 واقع شده است. ارتفاعات شاه جهان به عنوان بلندترین نقطه با ارتفاع 2988 متر از سطح دریا در جنوب این حوزه و پست ترین نقطه حوزه نیز با ارتفاع 1770 متر در جنوب غرب و در خروجی حوزه واقع شده است. این حوزه از نظر هیدرولوژیکی در حوزه آبریز بزرگ کویر مرکزی ایران، حوزه رودخانه بیدواز و در نهایت در دره درپرچین واقع شده و برای شناسایی بهتر به واحدهای هیدرولژیکی کوچکتر تقسیم شده است ودر غالب 5 سامان عرفی که عشایر در آن استقرار داشته، که عبارتند از: در پرچین پایین، عشایر در پرچین بالا، عشایر امیرانلو، عشایر توپکانلو و عشایر سلوانلو- در پرچینی.

 

روایت تصویر: