ساعت:

2:05 ق.ظ

تاریخ:

6 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

آریان فرد؛ همزمان با روز عصای سفید از کارمند روشندل شهرداری تجلیل شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ رییس شورای اسلامی شهر شیروان و شهردار شیروان همزمان با 23 مهرماه(15 اکتبر) روز “عصای سفید”، ضمن بیان اینکه: روشندلان، فرهیختگانی هستند که در زلال  شعور و صفای فطرت خدایی، جلال و جمالِ جهاندار جان آفرین را می نگرند، با تنها همکار روشندل این نهاد عمومی دیدار و وی را مورد تجلیل قرار دادند.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عقیل آریان فرد”مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان” گفت: رییس شورای اسلامی شهر شیروان و شهردار شیروان، طی نشست دوستانه ای که با حضور تنی چند از معاونین و مدیران شهرداری شیروان، ضمن تقدیر از زحمات امید قهرمان، تنها  کارمند روشندل این نهاد عمومی، گفتند: نابینا بودن محدودیت نیست چرا که در صورت ایجاد محدودیت، هیچ یک از نابینایان توانایی انجام امور شخصی و عمومی خود را ندارند. اما امروز شاهد هستیم که تمامی همشهریان روشندل بویژه همکار روشندل ما در شهرداری، نه تنها فعالیت های خود را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند، بلکه در اجرای امور محوله و همچنین تکریم ارباب رجوع و همکاری با سایر پرسنل نیز اسوه و الگوی بقیه همکاران هستند.

 

 


 

 

جعفر بورنگ”شهردار شیروان” با اشاره به 24 مهرماه”سالروز سفر پر خیر و برکت مقام عظمای ولایت به شیروان”، افزود: اعتماد به نفس خوب همکار روشندل ستودنی است و عملکرد آقای امید قهرمان، اثبات می‌کند که ناتوانی جسمی دلیلی برای نتوانستن نیست و می‌توان با همت و کوشش مضاعف، ضعف‌های این چنین را از سر راه برداشت.

 

محمّد محمّدزاده قانعی”رییس شورای اسلامی شهر شیروان” هم با گرامیداشت 24 مهرماه روز ورود تاریخی و ارزشی هبر فرزانه انقلاب به دارالمصلین شیروان و ضمن پاسداشت این روز به تمامی روشندلان، از آنان به عنوان افراد موفقی نام برد که توانسته اند با بهره گیری از سرچشمه زلال معارف و وظیفه شناسی، تامّل و تفکر همگان را به تماشای قدرت و نعمت الهی دعوت نمایند.

آریان فرد این مطلب را هم یادآور شد که: در راستای توجه ویژه به روشندلان و تلاش در رسیدگی به مشکلات آنها و همچنین ایجاد محیط های مناسب برای استفاده کنندگان از عصای سفید، 15 اکتبر هر سال در تقویم جهانی با نام روز جهانی نابینایان و عصای سفید نامگذاری شده است تا بهانه ای برای پاسداشت دستاوردهای افراد نابینا به حساب آید.

عصای سفید از زمان جنگ جهانی اول، به عنوان نمادی برای نابینایان شناخته شد. هر چند که در کشورهای مختلف قوانین و نماد های مختلفی برای استفاده و شناسایی نابینایان از این عصا وجود دارد، اما با توجه به اینکه رنگ سفید برای همگان به خوبی قابل رویت است، برای پیشگیری از خطراتی که نابینایان را تهدید می کنند، این رنگ در تمام دنیا برای عصای راهنمای آنها تصویب شده است.

مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان به تجلیل از جامعه نابینایان و کم بینایان روشنای شیروان هم توسط ارکان مدیریت شهری شیروان اشاره نمود.