ساعت:

8:35 ق.ظ

تاریخ:

7 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

آریان فرد: مباهله مکمل دلایل بر نبوت پیامبر

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ به آیه ۶۱ سوره آل عمرانآیه مباهله مى گویند. در این آیه ، خداوند به پیامبر خود دستور داد که هر گاه پس از آن همه استدلال هاى روشن، کسى درباره اولوهیت عیسی با تو مجادله کند به او پیشنهاد مباهله کن که خویشان نزدیک خود را بیاورد و تو نیز خویشان نزدیک خود را دعوت کن و دعا کنید تا خداوند دروغ گو را رسوا کند.

 

عقیل آریان فرد”مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان” از روز بیست و هفتم مهرماه 93 ه.ش که مصادف با 24 ذی الحجه 1435 ه.ق به نام روز مباهله پیامبر اسلام(ص) در سال 10 هجری قمری خبر داد و گفت: مسئله مباهله به آن شکل تا آن زمان در بین عرب سابقه نداشت و خود بهترین دلیل قطعى بر صدق دعوت پیامبر(ص) بوده است.

 

 

وی افزود: روز بیست و چهارم ذی الحجّه، روزمباهله پیامبر(ص) با مسیحیان نجران است که در نزد مسلمانان، اهمیت خاصّی دارد؛ چرا که گواه حقانیت و درستی دعوت پیامبر(ص) و عظمت شأن اهل بیت مکرّم اوست. در کتاب شریف مفاتیح الجنان، اعمال مخصوصی بدین شرح برای این روز ذکر شده است:

اول: غسل، که نشان پالایش ظاهر از هر آلودگی و آمادگی برای آرایش جان و صفای باطن است.

دوم: روزه، که سبب شادابی درون است.

سوم: دو رکعت نماز.

چهارم: دعای مخصوص این روز که به دعای مباهله معروف است و شبیه دعای سحر ماه رمضان می باشد.

هم چنین در این روز خواندن زیارت امیرالمؤمنین(ع) به ویژه زیارت جامعه روایت شده است. احسان به فقرا و محرومان به تأسّی از مولی الموحدین علی(ع) که در رکوع نمازش به نیازمند احسان فرمود، سفارش شده است.