ساعت:

2:18 ق.ظ

تاریخ:

1 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

احداث مرکز نگهداری متکدیان در خراسان‌شمالی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بجنورد؛ مدیرکل امور اجتماعی استانداری خراسان شمالی گفت: برای بهتر شدن فضای نگهداری از متکدیان خراسان‌شمالی، مرکز نگهداری متکدیان در این استان ساخته می‌شود.

آریان فرد روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بجنورد: حسین برومند در ستاد ساماندهی متکدیان استان اظهارکرد: تعداد بسیاری از متکدیان، تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد هستند اما با این وجود باز هم اقدام به تکدیگری می کنند که یکی از عوامل آن حمایت و دلسوزی مردم از این افراد است و درآمد بسیاری را برای آن ها رقم می زند.


وی با بیان اینکه حمایت های مردم از متکدیان خیابانی نتیجه نامطلوبی دارد تصریح کرد: این حمایت ها در نهایت منجر به متکدی پروری می شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه حمایت مردم از نیازمندان باید هدایت و مدیریت شود تا زمینه سوء استفاده از آن ها نیز گرفته شود افزود: مردم بهتر است درصورت تمایل برای حمایت از نیازمندان کمک های خود را به مراکز خیریه مردمی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی ارجاع دهند.

برومند با بیان اینکه 14 مرد و هفت زن تحت عنوان متکدی در مراکز نگهداری متکدیان حضور دارند گفت: در مرکز استان دو مرکز نگه داری متکدیان آقا و خانم وجود دارد.


مسئول ستاد متکدیان استان نیز از ساخت یک مرکز متقارن برای نگهداری متکدیان مرد و زن استان خبر داد و افزود: برای بهتر کردن  فضای نگهداری از این افراد یک مرکز متقارن برای نگهداری از مردان و زنان متکدی با ظرفیت 100 نفر درحال ساخت است.

کریم سجادی با بیان اینکه این مرکز با سه هزار متر زیربنا در حال ساخت است اظهار کرد: قرار بود ساخت این مرکز تا پایان سال 92 به اتمام برسد اما به سبب کمبود اعتبار تا کنون به اتمام نرسیده اما بیشتر کار ساخت آن انجام شده است.

وی همچنین از سابقه 10 ساله نگهداری از برخی متکدیان خبر داد و گفت: متاسفانه در مراکز نگهداری ما متکدیانی وجود دارند که 10 سال از نگهداری آنان می گذرد.

وی تاکید کرد: این در حالی است که این افراد تنها باید سه ماه نگهداری شوند اما به سبب استمرار آنان بر این امر و جمع آوری چندین باره آنان از سطح شهر و نگهداری از آنان این اتفاق افتاده است.