ساعت:

4:29 ب.ظ

تاریخ:

7 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

ارکان مدیریت شهری شیروان؛ ریشه نظام جمهوری اسلامی ایران در اسلام، شهادت و ایثار

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ محمّد محمّدزاده قانعی”رییس شورای اسلامی شهر شیروان” و جعفر بورنگ”شهردار شیروان” طی سخن مشترکی، پیام تقارن دو مناسبت 13 آبان و روز عاشورای امسال را به جهانیان، ریشه نظام جمهوری اسلامی ایران در اسلام، شهادت و ایثار دانستند.

 

 

 

عقیل آریان فرد”مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان” گفت: رییس شورای اسلامی شهر شیروان و شهردار شیروان طی پیام مشترکی، ضمن عرض تسلیت و تعزیت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، مناسبت سیزده آبان را گرامی داشتند.

 

 

آریان فرد به متن پیام صادره به شرح متن و تصویر اشاره نمود:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ عَلَیْکُمْ مِنّی جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَالنَّهارُ

سلام بر تو و بر روانهائی که فرود آمدند به آستانت، بر شما همگی از جانب من سلام خدا باد همیشه تا من برجایم و برجا است شب و روز

 

سیزدهم آبان ؛ روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، روزی با شکوه و یادآور حماسه­ و فداکاری­های دانش آموزان و دانشجویان ایرانی. يادآور آن پير جماران.

(خاطره فرزندان دلیر انقلاب برای همیشه جاودان باد و یاد شهیدان دانش ­آموز، گرامی و خاطره سیزدهم آبان در یادها جاودانه باد.)

با سلام؛

با احترام، با حلول ماه محرّم، ماه حماسه و شجاعت و فداکارى آغاز شد؛ ماهى که خون بر شمشیر پیروز شد، ماهى که قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم و داغ باطل بر جبهه ستمکاران و حکومتهاى شیطانى زد، ماهى که به نسل ها در طول تاریخ، راه پیروزى بر سر نیزه را آموخت، ماهى که شکست ابرقدرت ها را در مقابل کلمه حق به ثبت رساند. محرم؛ ماه اشک و گریه و غم اهل بیت علیهم السلام است.

سیزده آبان تجلی افتخار ملت ایران در مبارزه با استکبار است، روز میعاد دانش آموزان تاریخ ایران اسلامی با شهیدان دانش آموز ، میعادی که بند بند آن جهد و جهاد و اجتهاد در عرصه های عزت و آزادگی است. استکبار ستیزی از پیام های نهضت سرخ حسینی و قیام خونین عاشورا است و تقارن 13 آبان و روز عاشورا در جهانی کردن پیام انقلاب اسلامی یاری رسان ما می باشد.

 

تقارن دو مناسبت 13 آبان و روز عاشورا، امسال این پیام را به جهانیان خواهد داشت که نظام جمهوری اسلامی، ریشه در اسلام، شهادت و ایثار دارد.

 

اینجانبان ضمن عرض تعزیت و تسلیت ایام نهضت حسینی را و با رجاء واثق در نصب العین شدن فتاوا و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مراجع معظم تقلید در اقامه سنن عاشورایی توسط همه مؤمنین و مؤمنات، 13 آبان، روز تعالی و تمسک جستن پویندگان طریق معرفت به ویژه نسل پویای انقلاب اسلامی را هم گرامی می داریم. ان شاءالله شاهد گسترش این فرهنگ غنی و متعالی در میان جان‌های شیفته‌ی پیام کربلا، در سراسر جهان باشیم.ملتمس دعا.

   محمّد محمّدزاده قانعی                                    جعفر بورنگ

رییس شورای اسلامی شهر شیروان                                                   شهردار شیروان