ساعت:

9:50 ب.ظ

تاریخ:

13 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

استقبال خوب شیروانی ها از پویش بذر نهال بادام و زردآلو رایگان بجای سبزه عید

شهردار شیروان با اشاره به نزدیک شدن به ایام نوروز و فصل بهار گفت: به منظور حفظ محیط زیست و جلوگیری از اسراف بذر گیاهان جهت گذاشتن سبزه عید ، پویش کاشت و پرورش بذر نهال بادام و زردآلو رایگان بجای سبزه عید را راه انداختیم.

مهندس احمدی ادامه داد: در این طرح گلدانی که بذر نهال بادام و زردآلو کاشته شده به شهروندان داده می شود تا مراقبت های لازم را تا جوانه زدن ، داشته باشند و سپس با تحویل گلدان جوانه زده به شهرداری شیروان ، گل های زیبا را تحویل بگیرند.

وی ادامه داد: در این راستا یک ایستگاه اورژانس گل و گیاه بصورت ثابت در شهرداری راه اندازی شده و روز جمعه هم در محل مصلی یک ایستگاه سیار برقرار شد که مردم استقبال بسیار خوبی داشتند.

شهردار شیروان همچنین به کاشت بیش از ۴۰۰ هزار انواع گل در شیروان تا امروز اشاره کرد و گفت: پیش بینی ما کاشت حداقل ۹۰۰ هزار انواع گل در سطح شهر است و میخواهیم امسال بهار شیروان را گلباران کنیم.

مهندس احمدی تاکید کرد: امسال برای اولین‌بار در بحث تامین گل مورد نیاز شهر خودکفا شده ایم و حتی توان صادر ۱۰ هزار جعبه گل به سایر شهرداری را نیز داریم که در این‌راستا تا کنون بنا به درخواست چند شهرداری گلهایی ارسال شده است.

شهردار شیروان در ادامه از پیش بینی کاشت ۱۶ هزار نهال در نقاط مختلف شهر خبر داد و گفت: انشالله روز یکشنبه در برنامه محوری هفته درختکاری که در جوار مزار شهدای گمنام قرار است برگزار شود ۶ هزار اصله نهال کاشته خواهد شد.

مهندس احمدی راه اندازی کارگاه موقت المان سازی شهرداری یک دستاورد بزرگ برای شهرداری عنوان‌کرد و گفت: مفتخرم اعلام کنم امروز با همت و پشتکار پرسنل شهرداری توانستیم بسیاری از المان های مورد نیاز شهر را با استفاده از ظرفیت هنرمندان و فرهیختگان بومی در این کارگاه با قیمت بسیار پایین تر ساخته و جلوی هدر رفت سرمایه را بگیریم.