ساعت:

8:33 ق.ظ

تاریخ:

6 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

‍ امام جمعه شیروان:هفته درختکاری یک مناسبت پر خیر و برکت است

شیروان (پانا) – به مناسبت هفته درختکاری، آیین نمادین کاشت درختان مثمر، با حضور جمعی از مسئولان، فرهنگیان، دانش‌آموزان و دوستداران طبیعت، در جوار شهدای گمنام کوهستان پارک شیرکوه شهرستان شیروان برگزار شد.
امام جمعه شهرستان شیروان در این آیین، با تبریک اعیاد شعبانیه و اهمیت و ضرورت بسیار زیاد کاشت درخت در دین مبین اسلام گفت: کاشت یک درخت و به ثمر رساندن آن ثواب بسیار زیاد و از بین بردن آن نیز عذاب الهی را به دنبال دارد.
حجت‌الاسلام حسین تکمیلی در ادامه خواستار کاشت درختان مثمر و با فایده در سطح طبیعت، در منازل و مدارس توسط شهرداری، اداره منابع طبیعی و مردم شد و افزود: با انجام درختکاری، چهره شهر بسیار تغییر پیدا می کند و خداوند هم به هر میوه ای که این درخت بدهد، برای صاحب این کار، صدقه ثبت می کند.

وی با اشاره به اینکه شهر باید با نشاط باشد و این نشاط از مسئولین با نشاط و ایجاد فضای سبز شکل می‌گیرد، گفت: درختکاری موجب افزایش سطح امیدواری و نشاط اجتماعی در مردم می شود و شهردار شیروان هم روحیه بسیار با نشاطی دارند و هم به همه ما نشاط می‌دهند، که این کار بسیار ارزشمندی است.
فرماندار شهرستان شیروان نیز در این آیین با بیان تقدیر و تشکر از تلاش های همه اداره ها، نهادها و به ویژه شهردار، اعضای شورای اسلامی شهر، اداره منابع طبیعی و دوستداران طبیعت گفت: اگر از هر کدام از ما بپرسند که نسبت به شهر خود چه تعصبی دارید همه ما خواهیم گفت، شهرم را دوست دارم و شهری می خواهم که محله هایی امن، زیبا، شاد و بانشاط داشته باشد.
دولت اسماعیل زاده افزود: امیدوار هستیم که در هفته درختکاری، این شرایط را با کمک شهرداری، شورای اسلامی شهر، اداره منابع طبیعی و سایر اداره های دست اندرکار و علاقمندان به گسترش طبیعت، در این شهرستان ایجاد کنیم.
وی افزود: یکی از بهترین مکان ها برای درخت کاری، کوهستان پارک شیرکوه شهرستان شیروان است که از سال ۱۳۷۵ در زمان آقای سیدی، یکی از شهرداران اسبق این شهرستان، افتتاح و راه‌اندازی شده است که پس از تدفین شهدای گمنام در این کوهستان پارک، توسعه این مکان، سرعت بسیار خوبی به خود گرفته است.
رییس شورای اسلامی شهر شیروان در این آیین با اشاره به کاشت ۱۶ هزار درخت مثمر در ۱۰ نقطه شهر در طول هفته درختکاری گفت: دستور دین اسلام بر کاشت درختان مثمر جهت استفاده مردم است که این طرح در این شهرستان نیز در حال اجرایی شدن است.
محمد محمدزاده قانعی افزود: الحمدلله با همت پرسنل زحمتکش فضای سبز شهرداری، توانستیم در تولید گل مورد نیاز شهرستان و صدور مازاد آن به سایر شهرستان ها، به خودکفایی برسیم که این امر موجب صرفه جویی بسیار زیادی در هزینه های شهرداری نیز شده است.
رییس اداره منابع طبیعی شهرستان شیروان نیز گفت: رسیدگی و حفاظت از جنگل ها و منابع طبیعی از جمله ویژگی‌های وجدانی و اخلاقی همه ما ایرانیان است.
سیامکی افزود: اهمیت و ضرورت کاشت درختان به عنوان ریه های تنفسی طبیعت بر همگان روشن است و تنفس همه ما انسان ها در گرو تنفس خود طبیعت است و امیدواریم که با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر بتوانیم فضای سبز کوهستان پارک شیرکوه را نسبت به گذشته توسعه بیشتری بدهیم.

خبرنگار حسینعلی ظفری