ساعت:

8:30 ب.ظ

تاریخ:

28 فروردین 1403

شهرداری شیروان

امام شهر: توفیق احداث مسجد و نمازخانه؛ نصیب جعفر بورنگ شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: همیشه؛ مسجد و نمازخانه به عنوان پایگاه عبادت و یاد خدا برای تعلیم و تعلم مسلمین از صدر اسلام تا کنون بوده است. نمازخانه جدید شهرداری شیروان با نمایی متفاوت در روزهای پایانی ماه شعبان و یک روز به ماه مهمانی خدا با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجه الاسلام والمسلین کوثر”امام جمعه شهرستان شیروان” میزبان نمازگزاران شد.

 


 

عبدالرضا نورانی مقدم”عضو ستاد اقامه نماز و رسیدگی به نمازخانه های شهردار شیروان” با اشاره به احداث نمازخانه جدید شهرداری با حلول ماه مبارک رمضان میزبان نمازگزاران شد و در آخرین روز از ماه شعبان با اقامه نماز ظهر و عصر به امامت حجه الاسلام والمسلمین کوثری”امام جمعه شهرستان شیروان” افتتاح شد.

 

 

حجه الاسلام والمسلمین کوثری”امام جمعه شهرستان شیروان” در این مراسم با اشاره به این که افرادی که به مبدأ و معاد اعتقاد دارند و اهل نماز و زکات باشند، مساجد را آباد می نمایند و نمازخانه احداث می نمایند، بیان داشت: توفیق احداث مسجد و نمازخانه در بوستان های عمومی شهر شیروان و امروز، نمازخانه شهرداری؛ نصیب جعفر بورنگ شد. مطالعه و بررسی آیات قرآنی و روایات اسلامی دباره مسجد، این حقیقت را آشکار می سازد که عمران و آبادانی مساجد با ایمان و عقیده مردمان مومن و متدین ارتباط تنگاتنگ دارد.

 

 

جعفر بورنک”شهردار و رییس ستاد اقامه نماز و رسیدگی به نمازخانه های شهرداری شیروان” هم در مراسم افتتاح نمازخانه شهرداری، ضمن تشکر از اعضای ستاد اقامه نماز شهرداری و همه دست اندرکاران احداث نمازخانه جدید، یادآور شد: انجام امور فرهنگي و آموزشي با محوريت مساجد و نمازخانه ها را در اولویت داریم و اين درحالي است كه در حال حاضر چندین نمازخانه در بوستان های عمومی توسط شهرداري احداث، در حال ساخت و یا نوسازی است كه نمازخانه ساختمان اداری شهرداری نیز منجمله این برنامه هاست. در انجام امور فرهنگی و نماز و حجاب و عفاف هیچ مرزی نداریم.

 

 

رییس ستاد اقامه نماز و رسیدگی به نمازخانه های شهرداری شیروان افزود: زینت و آراستگی حقیقی و ارزشمند تنها در پرتو بندگی خدا و عبودیت و نیایش در مساجد میسر است. اما اهل مسجد، کسانی هستند که با حضور مستمر در مساجد و به جای آوردن واجبات و نوافل و گوش فرادادن به فرامین الهی و با توجه به سیره نبی اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) نه تنها فضائل و کمالات دینی خود را حفظ می کنند، بلکه با ظاهری آراسته به دعوت ضیافت خانه می روند.