ساعت:

6:02 ب.ظ

تاریخ:

6 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

بجنورد-ایرنا- شهردار شیروان گفت: امسال با استفاده از ضایعات ۱۰۰ المان ایجاد شد که در آستانه نوروز در مناطق مختلف شهر نصب می شود و با این اقدام ۱۵ میلیارد ریال صرفه جویی شده است.

عین الله احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۰۰ المان با امکانات اولیه و ضایعات در انبارهای شهرداری به شکل های متنوع و زیبا ساخته شد، که در آن از طرح و برنامه های هنرمندان و صاحب نظران شیروانی بیشترین استفاده شده و همچنان از افرادی که طرح و ایده ای دارند دعوت به همکاری می کنیم.

? وی خاطرنشان کرد: همکاران شهرداری با حذف برون سپاری و استفاده از ظرفیت داخلی با خلاقیت های خود نسبت به ساخت المان های نوروزی شکیل و زیبا اقدام کردند.

وی خاطرنشان کرد: همکاران شهرداری با حذف برون سپاری و استفاده از ظرفیت داخلی با خلاقیت های خود نسبت به ساخت المان های نوروزی شکیل و زیبا اقدام کردند.

? وی با اشاره به لزوم خودکفایی شهرداری در حوزه های مختلف با هدف کاهش هزینه ها اضافه کرد: بعد از خودکفایی در تامین گل مورد نیاز شهرداری با راه اندازی گلخانه، شاهد افتتاح و فعالیت کارگاه موقت المان سازی شهرداری هستیم که توسط پرسنل مدیریت شهری اداره می شود.
 
? احمدی افزود: المان های شهری نقش مهمی در انتقال مفاهیم فرهنگی و اجتماعی به شهروندان ایفا می کند ، همچنین می تواند در نوع نگرش شهروندان به محیط زیست و ارتباط مردم با محیط پیرامون زندگی خود اثرگذار باشد.

? وی گفت: چیدمان المان‌های مناسبتی نمایانگر آداب، رسوم، سنت‌ها و نمادهای فرهنگی شهرها است که این امر می تواند سنن و آیین کهن ایرانی را که به دست فراموشی سپرده شده اند احیا کند بنابراین در این زمینه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری هر ساله از هنرمندان برای طراحی المان‌های شهری دعوت می کند.

? شهردار شیروان گفت: در کنار این المان‌ها ارتقای ظاهری شهر و رنگ آمیزی جداول در حال انجام است تا شهر در آستانه نوروز رنگ جدید بگیرد. 

? شهر شیروان با ۸۵ هزار نفر جمعیت دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی است و در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد

? ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۰