ساعت:

4:48 ب.ظ

تاریخ:

6 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

به بهانه هفته کتاب و کتابخوانی: تپش نبض کتابخانه‌ها با نیم درصد درآمد شهرداری

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: ساخت اولین کتابخانه عمومی استاندارد شیروان در خراسان شمالی در سه‌ طبقه به مساحت دو هزار و ۷۴۰ مترمربع از سال ۹۱ در شیروان آغاز و تاکنون از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار بوده است. شهرداری شیروان پیش‌قدم در امر پرداخت سهم نیم درصدی به کتابخانه‌های عمومی در استان است و به این موضوع توجه خاصی دارد.

 


 

جعفر بورنگ”شهردار شیروان” صبح روز سه شنبه(26 آبان 94) در جریان بازدید استاندار خراسان شمالی و هیئت همراه از روند ساخت اولین کتابخانه عمومی استاندارد کشوری و استانی در خیابان استقلال شهرک امام خمینی(ره) شیروان، اظهار کرد: شهرداری شیروان پیش‌قدم در امر پرداخت سهم نیم درصدی به کتابخانه‌های عمومی در استان است و به این موضوع توجه خاصی دارد.

 

وی همچنین با اشاره به روند احداث کتابخانه مشارکتی شیروان که توسط شهرداری اجرا می‌شود، گفت: ساخت اولین کتابخانه عمومی استاندارد شیروان در خراسان شمالی در سه‌ طبقه به مساحت دو هزار و ۷۴۰ مترمربع از سال ۹۱ در شیروان آغاز و تاکنون از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار بوده است.

 

بورنگ بیان داشت: تاکنون یک میلیارد و ۴۶۰ میلیون تومان برای این طرح مهم فرهنگی هزینه شده و برای تکمیل آن قریب به دو میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است که در صورت تأمین اعتبار در سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

 

وی همچنین با اشاره به‌ هفته کتاب و کتابخوانی بیان داشت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که فضای کتابخوانی در کشور توسعه و تعمیق پیدا کند.

 

بورنگ گفت: کتاب و کتابخوانی به‌ منزله دو بال انسان هستند و اگر این دو مقوله با یکدیگر حرکت کنند در جامعه شور و نشاط ایجاد می‌شود.

 

 

شهردار شیروان و عضو شورای فرهنگ عمومی شیروان یکی از مؤلفه‌های زیربنایی فرهنگ را در جامعه کتابخوانی دانست و خواستار توجه بیشتر همه متولیان امور فرهنگی به این مهم شد.

 

 

سکاندار مدیریت شهری شیروان اظهار کرد: دین مبین اسلام دین اندیشه و معرفت و دین کتاب و معنویت است و می‌توان گفت، آیین آسمانی ما پرچم‌دار کتاب و کتابخوانی بوده و این حقیقت با اندک کاوش در لابه‌لای ورق زرین تاریخ اسلام به‌خوبی نمایان است.

 

شهردار شیروان اظهار کرد: شهرداری شیروان یکی از شهرداری‌های استان خراسان شمالی بوده که پرداخت به‌موقع سهم کتابخانه‌ها را در رأس برنامه‌های کاری خود قرار داده و این مایه مباهات و افتخار مردم شیروان است که در امر کمک نیم درصدی به کتابخانه‌های عمومی همیشه در استان پیش‌قدم بوده و هستند.