ساعت:

8:24 ق.ظ

تاریخ:

8 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

بورنگ: ضرورت توجه به معناگرایی در برنامه های ویژه مناسبت های مذهبی و ملی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ فعالیت‌های در دستور کار مدیریت شهر شیروان ویژه مناسبت های مذهبی و ملی اعم از اعیاد، می بایست بر دو محور فضاآرایی شهری و برنامه‌هایی با محوریت محتوایی باشد و تزئین معابر و شوارع عمومی، جهت تعظیم شعائر اسلامی، باید موجب ایجاد شور دینی و انجام فعالیت های رقابتی در این ایام در محلات هم شود.

 

 

 

 

جعفر بورنگ”شهردار شیروان” گفت: فضاآرایی شهری، باید توأم برنامه‌هایی با محوریت محتوایی باشد و تزئین معابر و شوارع عمومی، جهت تعظیم شعائر اسلامی، باید موجب ایجاد شور دینی شود و توزیع ریسه لامپ های کم مصرف رنگی، پرده‌های رنگارنگ، می تواند علاوه بر کمک به فضاآرایی سطح شهر و نور‌افشانی در اعیاد، سبب ارتقا دید بصری باشد، که مدیریت شهری با چرخشی که در جهت معناگرا کردن اقدامات فرهنگی خود مدنظر ویژه دارد، این دست کارها را با رویکرد معنا و محتواگرایی اجرا می‌کند.

 

سکاندار مدیریت شهری شیروان، ضمن بیان اینکه تعظیم شعائر الهی و اسلامی، نخستین وظیفه شیعیان در دهه ولایت است، تصریح کرد: فاصلۀ زمانی عید قربان تا عید سعید غدیر، ایامی مبارک و از قداست ویژه ای برخوردار است. این ایام نورانی، که به هفتۀ امامت و ولایت نام گرفته، باید از حیث شعاری، به موضوع مهم ولایت پرداخته شود و فضاسازی ها نیز در این راستا، باید جلوه ویژه ای داشته باشد و در کرامت این اعیاد، آذین بندی و چراغانی خیابان ها و معابر عمومی هم در این هفته در شیروان بهسازی، نوسازی و افزایش یافته است.

 

بورنگ از ایام ولایت، بعنوان ایام مهمّی، که باید سراسر اظهار محبّت به اهل بیت(ع) باشد، خبر داد و افزود: به مناسبت ایام عید تا عید امسال، با چراغانی کردن معابر و آذین بندی پارک ها و بوستان ها، معابر و شوارع عمومی، میادین و اماکن عمومی، فضای شادی را برای این ایام آماده کرده ایم.