در سه ماهه نخست امسال 181 مورد شهروندان شیروانی با سامانه 137 تماس گرفته اند .
به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان
معاونت خدمات شهری شهرداری شیروان از تماس 181 مورد تماس مردمی با سامانه 137 در سه ماهه امسال این مرکز خبر داد . مرتضی رضوانی در گفتگو با واحد خبر روابط عمومی شهرداری شیروان افزود تماس این افراد در زمینه جمع آوری زباله ، آبگرفتگی ، نخاله ساختمانی ، سطل زباله ، تابلو راهنمای معابر ، فاضلاب ، سد معبر ، آسفالت ، پسماند ، نگه داری دام ، پرنده ، ریزش دیوار ، زدن علف های خشک ، تعمیر چراغ راهنما ، قطع درخت ،ساخت و ساز غیر مجاز ، روشنایی و فضای سبز بوده است .
معاونت خدمات شهری شهرداری شیروان مهمترین اهداف سامانه 137 را به شرح ذیل اعلام کرد :
تلفن سه رقمی 137 که متعلق به شهرداری ها است یکی از راه های آسان و سریع برای برقراری ارتباط شهروندان با شهرداری است. تا بتوانند درخواست ها، نظرات، پیشنهادات و شکایات خود را در تمامی حوزه های کاری شهرداری و مدیریت شهری اعلام نموده و کد رهگیری جهت پیگیری و بازخورد دریافت نمایند.
از اهداف سامانه مدیریت شهری 137 میتوان به موارد زیر اشاره نمود
• تسهيل ارتباط شهروندان با شهرداري از طريق خدمات الكترونيكي
• كاهش مراجعات حضوري شهروندان براي پيگيري امور و در نتیجه کاهش سفرهای شهری و ترافیک
• افزايش حيطه نظارت و كنترل مديران شهرداري
• دريافت نظرات و پيشنهادات شهروندان
• ايجاد بانك اطلاعاتي از مشكلات شهر با هدف طبقه بندي و بررسي دقيق و آماري مشكلات بصورت منطقه ای و محله ای
• افزايش احساس تعلق و مسئوليت شهروندان و بهبود رضايتمندي آنها
• افزايش مشاركت و نظارت شهروندان بر امور شهري
• بررسی میزان رضایت شهروندان از عملکرد شهرداری
• شناسایی شهروندان مسئول مشارکت آنها در امور شهرداری
فواید و نتایج 137 برای شهروندان
• مشارکت در تصمیم گیری های شهری
• افزایش کیفیت خدمات شهرداری
• كاهش مراجعات حضوري شهروندان براي پيگيري درخواست ها
فواید و نتایج 137 برای شهرداری
• افزایش کارآمدی کارکنان شهرداری
• افزایش اثربخش خدمات ارائه شده
• ارتقا علمی و توانمند سازی منابع انسانی
• جذب مشارکت شهروندان در تصمیم گیری ها
• برنامه ریزی بر اساس نیاز های شهروندان بصورت محله ای
• ارزیابی شهرداری در بخش های مختلف