ساعت:

11:33 ق.ظ

تاریخ:

6 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

جعفر بورنگ: تشکیل ستاد اقامه نماز و رسیدگی به نمازخانه های شهرداری شیروان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: اقامه نماز از وظائف مهم در حکومت مؤمنین و پارسایان است. قرآن مجید می فرماید:«مؤمنین کسانی هستند که اگر به آن ها در زمین توانایی دهیم، به اقامه نماز و پرداخت زکات و امر به معروف و نهی از منکر همت می گمارند ». قرآن مجید؛ نماز را که نمود پرستش عمومی، به طور خاص بیان می کند.

 

 

 

جعفر بورنگ”شهردار شیروان و متصدی اقامه نماز شهرداری شیروان” ضمن بیان فرازی از بیانات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در باب نماز که فرموده اند: «انسان همیشه به نماز محتاج است و در عرصه های خطر محتاج تر»، گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری(دامت حفاظاته) و به استناد آیین‌نامه ترویج و توسعه فرهنگ نماز، ستاد اقامه نماز و رسیدگی به نمازخانه های شهرداری شیروان را تشکیل دادم و با انتخاب اعضای این ستاد، برآن شده ایم که مفاد آیین مزبور را اجرایی تر نماییم.

 

 

متصدی اقامه نماز شهرداری شیروان ادامه داد: به منظور ادای فریضه نماز، حداکثر‌مدت (20) دقیقه زمان در وقت فضیلت و ترجیحاً بلافاصله پس از اذان در نظر گرفته می شود، تا امکان شرکت کلیه مدیران و کارکنان این نهاد و هم ارباب رجوع حاضر در مراسم ‌نماز جماعت فراهم شود.

 

 

شهردار شیروان افزود: برای ایجاد امکان برگزاری نماز در وقت فضیلت آن از مدیر دفتر خود، معاونین و مدیران واحدها خواسته ام، برنامه کلیه جلسات و اجتماعات و همچنین سایر برنامه را حتی‌الامکان به گونه‌ای تنظیم شود که با وقت نماز تلاقی نداشته باشد و در هر‌حال با فرا رسیدن وقت نماز، نماز اقامه شود و بر پیش بینی محل مناسب تری که گنجایش آن متناسب با تعداد کارکنان و مراجعه‌کنندگان باشد، نیز تأکید نموده ام.

 

 

جعفر بورنگ از پیگیری دیگر خود مبنی بر ارتقای دانش و بینش کارکنان و خانواده آنها در مورد نماز و فلسفه و راز و رمز آن، از‌طریق برگزاری جشنواره‌، نمایشگاه‌ فرهنگی و هنری، مسابقه کتابخوانی و دوره‌ آموزشی و سایر روش‌های مؤثر به صورت فراگیر هم خبر داد و اعضای ستاد اقامه نماز و رسیدگی به نمازخانه های شهرداری شیروان را حیدر حیدری، سیداحمد اکبرپور، عبدالرضا نورانی مقدم، ناصر رازقی، محمّدرضا امیرسهرابی، عقیل آریان فرد و بنت الهدی محمّدی معرفی نمود.