ساعت:

1:03 ب.ظ

تاریخ:

6 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

جلسه سیصد و پنجاه و سوم 94/06/03 شورای اسلامی شهر شیروان

جلسه سیصد و پنجاه و سوم 94/06/03 شورای اسلامی شهر شیروان با حضور اعضاء محترم و گروهی از میهمانان عزیز شامل کارشناسان آب منطقه ای کارشناسان دفتر فنی استانداری کارشناسان شرکت مشاور بهین آب پاژ در محل دفتر شورای اسلامی رأس ساعت18 عصر با تلاوت کلام الله مجید آغاز گردید و پس از آن جلسه رسمیت یافت.

سپس حاج آقای ارونقی ضمن عرض خیر مقدم به حضار هفته دولت به کلیه میهمانان و همکاران تبریک گفته و سپس به معرفی میهمانان پرداختند و به همه آنها ورودشان را خیر مقدم عرض نمودند . و موضوع جلسه را در خصوص ساماندهی رودخانه چایلق شیروان اعلام نمودند.

در ادامه جناب آقای مهندس صفایی عرض سلام و ادب داشتند حضور حضار و عرض تبریک به مناسبت هفته مبارک دولت و تشر از برگزاری جلسه داشتند. ایشان فرمودند ساماندهی رودخانه ها بعهده سازمان محترم آب منطقه ای می باشد که در این راستا در سالهای قبل نیز کارهایی انجام شده است در این راستا

ایشان ساماندهی رودخانه را امری مهم دانستند و فرمودند این پیشنهاد قبلاً هم بوده و حال حاضر به نتیجه رسیده است در صورتیکه این امر نیاز می باشد ولی باید مسایل و احتمالات اتفاق افتاده و مسایل پیش بینی شده را جدی گرفت .

در ادامه جناب آقای فیاض به ادامه بحث پرداختند و اعلام نگرانی کردند از هرگونه خطر سیل و خطرات احتمالی سیل که باید موضوع جدی گرفته شود .

سپس جناب مهندس رشیدی اعلام نگرانی کردند از خطرات سیل و خطرات احتمالی سیل باید جدی تر گرفته شود.

در ادامه جناب مهندس بورنگ شهردار محترم در ابتدا عرض خیر مقدم و عرض سلام داشتند و ایام در پیش را تبریک گفتند . ایشان فرمودند دغدغه های مردم برای ما مهم است ولی دید فنی را هم نباید نادیده گرفت از طرفی وضع فعلی و اوضاع بد اجتماعی فعلی را هم باید در نظر گرفت ،ایشان به جلسه ای در سال 1391 که در شورا برگزار شده اشاره نمودند که فرمودند این موضوع استارت آن در سال 1391 شروع شد و این موضوع را در ادامه به جلسه سال 1393 مربوط دانستند و فرمودند در تمامی جلسات اعلام موافقت کلیه اعضا را اعلام داشتند بر اساس صورتجلسه های موجود .ایشان مشاور را شرکتی توانمند دانستند در این طرح که دارای سابقه درخشان این شرکت را در تهیه پروژه و سپس در ادامه به تعدادی دیگر از جلسات انجام شده و تائید یه کمیته فنی استانداری ،آب منطقه ای و … که بالغ بر بیست جلسه می باشند اشاره نمود که با قدرت دلالت بر تائید علمی این پروژه دارد .ضمن اینکه فرمودند از بابت هرنوع تصمیم که از بابت شرکت مشاور گرفته شود ما حتماً قبول داریم.

ضمن اینکه سیل قبل از اینه به این پروژه برسد وارد شهر می شود که ورود سیل به شهر ربطی به پل پارسا و این پروژه ندارد و از طرفی عرض دهانه عبور آب نیز کامل و بصورت علمی دیده شده است.

سپس کارشناس و مسئول شرکت مشاور ضمن عرض سلام و ادب به حضار این نگرانی مردم و مسئولین را نکته مثبت دانستند و در ادامه به دفاع از طرح و پروژه پرداختند .

ایشان در پیک بارش باران در حوضه آبریز را به اعداد و ارقام نمایش دادند و در نهایت خروجی به ازای همان مقدار را در پروژه منطقی دانستند که این اطلاعات بر اساس آمار 25ساله و 50ساله بارندگیها و سایر اطلاعات می باشد.

در ادامه نماینده دفتر فنی استانداری اعلام رضایت کردند از کل پروژه بر اساس نامه ای که به آب منطقه ای زده اند . ضمن اینکه کلیه موارد موارد کتبی استانداری را نیز دال با موافقت طرح دانستند .

ایشان دغدغه استانداری را سیلاب دانستند که موارد در طرح دیده شده و کاملا مورد توافق استانداری بوده ضمن اینکه ناینده محترم استانداری مبحث و بی آبی را منوط به تائیدیه سازمان آب منطقه ای دانستد که این تائیدیه نیز به سمع حاضرین رساندند .

در پایان نماینده محترم آب منطقه ای کلیه محاسبات شرکت آب پاژ (شرکت مشاور)را مورد تائید دانسته و فرمودند این تائیدیه در کمیسیون شامل گروهی از کارشناسان آب منطقه ای بوده و دال بر استاندارد بودن آن دارد ولی بحثی که بود اینکه در اجرا باید کامل صورت پذیرد و در این رابطه فرمودند در نحوه اجرای پروژه باید بسیار سخت گیری شود.