ساعت:

9:56 ب.ظ

تاریخ:

7 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

حق نظارت بر فعالیت تاکسی تلفنی ها به شهرداری شیروان اعاده شد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان:شرکت های حمل و نقل درون شهری (تاکسی تلفنی ها) با پیگیری شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان در راستای اجرای قانون ،به شهرداری شیروان اعاده شد.

 

 


جعفربورنگ”شهردار شیروان”گفت:به استناد ماده 32 قانون راهور ،ساماندهی ،نظارت بر فعالیت حمل و نقل درون شهری و حومه بر عهده شهرداری ها می باشد و به تبع همین قانون ،صدور پروانه فعالیت هم برای ناوگان حمل و نقل درونشهری جزء وظایف شهرداری ها می باشد که حال به هر دلیل در چندی پیش و با تفسیر به رای مصوبه پایان سال 90 هیات وزیران، از سوی بعضی از مراجع و عدم توجه به قانون موخر (قانون راهور)شرکت های حمل و نقل درونشهری (تاکسی تلفنی ها)از شهرداری منتزع و تحت نظارت مجمع امور صنفی (اتاق اصناف)قرار گرفتند.

بورنگ افزود:این شهرداری با توجه به تکلیف قانون خود د رنظارت و ساماندهی فعالیت ناوگان حمل و نقل درون شهری (تاکسی تلفنی ها)، ضمن پیگیری از محضر استاندار خراسان شمالی و سایر مراجع ذیربط و حسن نظر ریاست اتاق اصناف شیروان در اجرای نص قانون به حاکمیت نظارتی و … شهرداری را بر ناوگان حمل و نقل درونشهری اعمال و بنابراین در تاریخ 9/4/93 شرکت های حمل و نقل درونشهری (تاکسی تلفنی ها) به شهرداری شیروان اعاده شد .

حیدری به نمایندگی از سازمان حمل و نقل همگانی شهر شیروان و حومه در این باره ادامه داد با تحقق این اقدام قانونی ،این سازمان بلافاصله با تشکیل جلسات ارکان خود برای ساماندهی ناوگان حمل و نقل درونشهری قدم برمی دارد و امیدواریم با همکاری و همفکری مدیران عامل شرکت های حمل و نقل درونشهری و پرسنل شاغل د راین ناوگان ،خدمات به هنگام و موثری را در حمل و نقل درونشهری داشته باشیم.

جعفر بورنگ “شهردار شیروان”در پایان بیان داشت:با اتخاذ تدبیر شورای اسلامی شهر شیروان و نیز اخذ تصمیم کمیته حمل و نقل و مدیریت سوخت و کارگروه تخصصی مدیریت حمل و نقل ،انشاالله علاوه بر ایجاد رویه خدمتی دقیق و مناسبی در حمل و نقل درونشهری عمومی ،برای صیانت از حقوق مردم ،نصب تاکسی متر،ردیاب و .. نیز برای ناوگان حمل و نقل درون شهری و حومه اعم از تاکسی شهری،تاکسی تلفنی،اتوبوس واحد،مینی بوس و … نیز در دستور کار قراردارد ،تا علاوه بر مطالبه دقیق کرایه توسط رانندگان این ناوگان ،نظارت کامل نیز محقق شود.