ساعت:

7:45 ب.ظ

تاریخ:

6 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

حیدر حیدری: اجرای هرگونه طرح ساماندهی در قطعات و حریم گلزار شهداء، منوط به موافقت بنیاد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: هیأت وزیران در جلسه ۷/۱۰/۱۳۹۳ به پیشنهاد وزارت کشور با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارتخانه‌های نیرو، نفت و راه و شهرسازی و به استناد ماده (۱۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران ـ مصوب ۱۳۹۱ـ ، آیین‌نامه اجرایی ماده مذکور را تصویب کرد.

 

 

 

حیدر حیدری”معاون خدمات شهری شهرداری شیروان” گفت: در پی تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۱) قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران و طبق ماده 5 آن؛ هرگونه جابجایی قبور و دفن افراد غیرشهید یا تغییر کاربری و اجرای هرگونه طرح ساماندهی در قطعات و حریم گلزار شهداء با موافقت بنیاد شهید و امور ایثارگران امکانپذیر است.

 

 

معاون خدمات شهری شهرداری شیروان به ماده 2 آیین نامه مزبور مبنی بر تکلیف وزارتخانه‌های نفت و نیـرو اشاره داشت که می بایست حسب مـورد هزینـه خدمات مربوط به آبرسانی، برق‌رسانی و گازرسانی از جمله انشعاب موارد یاد شده در کلیه گلزارها و یادمان شهداء را تأمین نمایند.

 

 

حیدری افزود: طبق مفاد ماده۴ آیین نامه یاد شده، وزارت کشور موظف است نسبت به تأمین هزینه‌ و اجرای خدمات مربوط به نگهداری گلزارها و یادمان شهداء از طریق شهرداری‌ها و دهیاری‌های مربوط اقدام نماید.