ساعت:

2:43 ب.ظ

تاریخ:

4 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

دبیرخانه جشنواره استانی فطیر مسکه در شیروان تشکیل شد

حشمتی- با حضور جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی شیروان، اصحاب رسانه و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر، دومین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره استانی فطیر مسکه در شیروان به ریاست مهندس «احمدی» شهردار این شهر برگزار و دبیرخانه این جشنواره تشکیل شد.

شهردار شیروان در این جلسه با بیان این که باید از تمام ظرفیت ها برای معرفی پتانسیل ها، دستاوردها و آداب و رسوم منطقه به هموطنان استفاده کنیم، اظهارکرد: برپایی جشنواره استانی فطیر مسکه در این فصل از سال به همراه سایر فطیرهای سنتی منطقه و در کنار آن برگزاری ۳ شب جشن عمومی در کوهستان پارک شیرکوه می تواند نقش موثری در جهت ایجاد شور و نشاط بین شهروندان داشته باشد.

مهندس «احمدی» ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای دام پروری و کشاورزی شهرستان شیروان به دنبال این هستیم که انواع فطیر به خصوص فطیر مسکه را به عنوان یک برند سنتی برای معرفی شهر شیروان به هموطنان معرفی کنیم.

شهردار شیروان با بیان این که در این جشنواره، نمایشگاه توانمندی ها و دستاوردهای مردم خوب شهرستان نیز در قالب بیش از ۲۰ غرفه برگزار می شود، گفت: تجلیل از چهره های شاخص و برتر شهرستان در حوزه های مختلف از جمله فرهنگی، هنری و علمی از دیگر برنامه های پیشنهادی برای این جشنواره است.

شهردار شیروان با تشکر از همراهی خوب فرهیختگان و هنرمندان شهر با شهرداری برای برپایی این جشنواره بزرگ در شیروان گفت: علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره و رزرو غرفه می توانند با دبیرخانه جشنواره ارتباط و هماهنگی لازم را انجام دهند.

احمدی» ادامه داد: در جشنواره استانی فطیر مسکه در شیروان، شهرداری زیرساخت های لازم برگزاری جشن و جشنواره را مهیا می کند و متقاضیان با حضور در محل غرفه های خود ضمن پخت انواع فطیر، در کنار معرفی تولیدات، برای فروش آن ها نیز اقدام می کنند.

لازم به ذکر است در پایان جلسه، دبیرخانه استانی جشنواره فطیر به طور رسمی در شهرداری شیروان تشکیل و «حسن اسکندریان» عضو شورای اسلامی شهر به عنوان دبیر جشنواره و «محمد جانعلی زاده» خبرنگار پیش کسوت شهرستان نیز به عنوان مدیر اجرایی جشنواره انتخاب و مسئول کمیته های مختلف نیز مشخص شدند.