ساعت:

12:55 ق.ظ

تاریخ:

4 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

در آستانه ماه محرم آیین سیاه‌پوش کردن شهر دارالمصلین شیروان، توسط شهرداری انجام شد.


در آستانه ماه محرم آیین سیاه‌پوش کردن شهر دارالمصلین شیروان، توسط شهرداری انجام شد.

 


به گزارش  روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان

 آیین استقبال از محرم و سیاه‌پوش کردن شهر دارالمصلین شیروان پیش از ظهر امروز با حضور ، امام جمعه موقت، شهردار، جمعی از اعضای شورای اسلامی، مسئولین و کارکنان دولت در خیابان‌های مرکزی این شهر صورت گرفت.

این مراسم که از محل چهارراه دفاع مقدس آغاز شد، در ابتدا گروه پیشکسوتان تعزیه‌خوانی این شهرستان به اجرای تعزیه پرداختند و سپس بزرگترین پرچم مشکی در چهارراه دفاع مقدس شهر شیروان به مناسبت ماه محرم به اهتزاز در آمد.

 


در این مراسم بوی اسپند و گریه‌های مادران شهدا منطقه چهارراه دفاع مقدس شیروان را دگرگون کرده بود و گویا ظهر عاشورا بود.

کارکنان شهرداری همه در جنب‌وجوش بوده و لباس‌های سیاه‌پوش را هم بر تن کرده بودند و نیروهای خدماتی فضای سبز شهر و نارنجی‌پوشان این بار با شال سیاه، مشکی‌پوش شده و هر کدام پرچمی مشکی بر دست گرفته‌اند و خادمان افتخاری حرم مُطهر امامزاده حمزه الرضا (ع) نیز با لباس‌های محرم و گل پرها دل‌های حاضران را به حرم مُطهر خراسان امام رضا (ع) می‌برند.

جانبازان، تعزیه‌خوان‌ها، کسبه، جوانان و اقشار مختلف شهر برای پرشور کردن این آیین قدم به خیابان گذاشتند، همچنین خیابان اصلی پر از جمعیت بود و راهور این شهر آنان را به حرکت درآورده بود. حضور چشمگیر پرسنل ناجا و نیروهای امنیتی و نظامی در برقراری امنیت جلوه خاص دیگری به این مراسم داده بود.

 

 


هر هیئتی مقابل مسجدش ایستاده بود تا این لشکر مخلص امام حسین (ع) به مقابل مسجدشان برسد و بیرق مسجد خود را به یُمن قدوم محرم بر فراز آسمان شهر دارالمصلین برافراشته کُند.


سوگواری، عزاداری و مرثیه‌سرایی توسط مداحان در طول مسیر و اقامه نماز جماعت و ذبح و قربانی گوسفند از دیگر برنامه‌های آیین سیاه‌پوشی شهر دارالمصلین شیروان بود.