ساعت:

9:10 ق.ظ

تاریخ:

5 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیروان: هر اجتماعی برای دوام و بقای خود محتاج فرهنگ مناسب و پویاست.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر شیروان: هر اجتماعی برای دوام و بقای خود محتاج فرهنگ مناسب و پویاست.

 

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان 

علی عاقل عضو و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر شیروان در سومین نشست مشترک هم انیشی این کمیسیون با شهردار – معاونین و مسئولین و کارکنان اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان افزود هر اجتماعی برای دوام و بقای خود محتاج فرهنگ مناسب و پویاست . وی استفاده از تجهیزات نخبگان ، کارشناسان ،مردم و سایر افراد فرهنگی اجتماعی ،  رسانه را در بحث مورد تاکید قرار داد و بیان داشت ارتباط با نهاد های علمی در سطح شهرستان  و جمع آوری اطلاعات می تواند در اثر گذاری مثبت در حوزه فرهنگ شهر مفید باشد.

این عضو شورای اسلامی گفت : ایجاد و حفظ سامانه های شهری بدون مشارکت فعال شهروندان ممکن نیست و تحقق این مشارکت در گروی فرهنگ سازی شهری است . عاقل تصریح کرد دستگاه های خبری و اطلاع رسانی به عنوان پیشتازان فرهنگی جامعه میتوانند نقش موثری در ایجاد مشارکت و تعامل مناسب شهری  و شهروندان ایفا کنند . وی تاکید بر برنامه ریزی صحیح کوتاه مدت  ، میان مدت و بلند مدت همراه با برنامه های تنوع و خلاقیت در بخش های مختلف افزود : فراهم کردن  زیر ساخت های  مشارکت شهروندان  در عمران و آبادانی شهر  و آغاز مناسبی برای داشتن شهری آباد عنوان کرد و گفت : این مشارکت در صورتی  موثر و مفید خواهد بود  که با تداوم همراه باشد.

این مسئول در ادامه گفت رسانه ها میتوانند  نقد  و پیگیری کنند و با توجه به شاخص های دیگر نقش تعیین کننده ای داشته باشند . علی عاقل تعامل جدی رسانه ها با مدیریت شهری را برای ارتقای سطح زندگی مردم را ضروری دانست و اظهار داشت معتقد به تغییر نگرشها به مدیریت شهری و توسعه ارتباط با شهروندان هستیم که تحکیم این ارتباط به وسیله رسانه ها  و مطبوعات ممکن است.

شاهرخ شاهرخی شهردار شیروان : با تاکید بر اینکه باید عملکرد و فعالیتهای اداره فرهنگی  اجتماعی شهرداری شیروان به گونه ای باشد که در جامعه که در جامعه تاثیر گذار  باشد . وی ادامه داد   باید رویکرد   محتوایی بیشتر از  رویکرد شکلی  مورد توجه  و در اولویت قرار گیرد تا خروجی مثبتی از برنامه های فرهنگی را داشته باشیم.

 

حسن اسکندریان عضو شورای اسلامی شهر شیروان لازمه رسیدن به توسعه اقتصادی و زیر بنایی شهر توسعه فرهنگی است که این مهم نیازمند برنامه های منسجم در حوزه فرهنگ است . وی فرهنگ را مجموعه ای از دستورات مادی و معنوی عنوان کرد و گفت : باید گزارش ها را تغیر دهیم تا به نتیجه مطلوب برسیم .

 

سعید ساعدی عضو و رئیس شورای اسلامی شهر شیروان : نگاه مذهبی و فرهنگی به معقوله فرهنگ و نسائل دینی را از وظایف اصلی شورا ذکر کرد و افزود نباید در اعتبارات افراط و تفریط کرد. وی گفت : توسعه فرهنگ شهر نشینی از اهم برنامه های است که با تحقق همه جانبه آن بر توسعه شهری نزدیکتر می شویم . وی تاکید کرد نگاه شورای پنجم به تمام زوایای امور شهری انسان محور است و باید در تمام ابعاد مختلف برنامه های شهری اعم از فرهنگی اجتماعی و عمرانی ظرفیت ها و توان مالی را مورد توجه قرار دهیم تا در روند برنامه ها با مشکل مواجه نشویم .

اسحق ربیعی معاونت توسعه  مدیریت و منابع انسانی  شهرداری شیروان با دفاع همه جانبه از عملکرد مثبت شورا ی اسلامی شهر و شهرداری شیروان  افزود  و گفت  متاسفانه عملکرد و دیدگاه برخی از مدیران اجرایی شهرستان منفی است که باید این  دیدگاه نسبت به عملکرد شورا و شهرداری تغییر یابد  و خدمات مدیران و کارکنان شهرداری نباید  به فراموشی سپرده شود . زیرا این تلاش ستودنی و قابل تحسین خواهد بود.

مهدی عظیمی رئیس اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان ضمن تشریح فعالیت های انجام شده و برنامه های آینده این اداره بر ضرورت تعامل اعضای شورا ی اسلامی ، شهردار ، مسئولین شهرداری با اداره فرهنگی اجتماعی تاکید کرد.