ساعت:

8:26 ب.ظ

تاریخ:

9 فروردین 1403

شهرداری شیروان

رمضانعلی شارعی: امداد رسانی واحد آتش نشانی؛ 482 مورد حادثه را در شهرستان شیروان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: فرمانده آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان در ارایه گزارش از عملکرد شش ماه نخست امسال پرداخت و از آمار آتش سوزی های 6 ماه اول سال جاری 61 مورد شامل آتش سوزی منازل، فضای سبز، اماکن فرهنگی  و تجاری و … خبر داد.

 

 

رمضانعلی شارعی”فرمانده آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان” گفت: در نیمه نخست سال گذشته؛ 419 مورد امداد رسانی داشته ایم که در شش ماهه اول امسال با رشد 63 فقره حادثه به 482 مورد رسیده است.

 

وی افزود: 83 مورد امداد ونجات در محبوس شدن درمنازل، آسانسور،اماکن ،غرق شدگی و نجات از ارتفاع و خودکشی را پوشش داده ایم.

 

شارعی تعداد فوت شدگان حوادث در نیمه نخست سال جاری 39 نفر عنوان کرد و افزود: از این فوت شدگان 28 نفر مرد و 11 نفر زن ثبت شده است.

 

وی در ادامه گفت: از مجموع 47 نفر مرد و 15 نفر زن،62 نفر نیز در حوادث مصدوم شده اند.

 

شارعی گفت: عملیات‌های امدادی آتش سوزی دامداری، انبار علوفه و سایر انبارها، آتش سوزی مزارع و کلش، زنده‌گیری خزندگان و حیوانات ولگرد، آزادسازی افراد از آسانسور و چاه‌افتادگی از سوی این سازمان انجام شده است.

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان همچنین مزاحمت تلفنی را از مشکلات خواند و افزود: 95 درصد تماس‌ها با این سازمان مزاحمت تلفنی است.

 

وی با اعلام اینکه صرفاً پنج درصد از تماس‌های تلفنی در شهر شیروان منجر به عملیات آتش‌نشانی می‌شود گفت: به دانش آموزان توصیه می شود تلفن 125 را برای سرگرمی و خندیدن اشغال نکنند زیراکه همزمان با این گونه تماس ها، در سایر مکان ها شاهد وقوع حوادث هستیم.