ساعت:

1:11 ب.ظ

تاریخ:

1 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

روابط عمومی: احیاء و تبیین فریضه امر به معروف در ماه رمضان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: ماه رمضان بهترین فرصت است تا والدین، فرزندان را نسبت به حضور در مساجد ترغیب کنند، تا در آن جا فعال باشند و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را احیاء کنند و در زمینه امر به معروف و کارهای فرهنگی اقدامات خوبی باید صورت پذیرد تا اشخاص از مسیر انحراف دور شوند.

 

 

 

عقیل آریان فرد”مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان” اظهار نمود: در راستای رسالت شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری شیروان و هم اهداف کلان اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان؛ همایش احیاء و تبیین امر به معروف با سخنرانی حجه الإسلام والمسلمین سجادی نسب در سالن غدیر به تاریخ بیست و چهارم تیر 94 برای پرسنل شهرداری شیروان برگزار شد.

 

 

سجادی نسب ضمن پرداختن به فیوضات ماه مبارک رمضان؛ بیان داشت: پرداختن به فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و می توانیم با الگو سازی مناسب تشویق به رعایت این فریضه الهی نماییم.

 

وی ادامه داد: با انجام فرائض دینی از جمله نماز و امر به معروف و نهی از منکر می توان ایمان به خدا و روز آخرت را در میان افراد تقویت کرد و از ایجاد فساد در درون سازمان ها و جامعه جلوگیری کرد. از دیدگاه اسلام،هیچ عملی نمی تواند با دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر،برابری کند و امت اسلامی، مادامی بهترین امتهاست که به این دو واجب شرعی عمل کند.امر به معروف و نهی از منکر، نقش ارزنده ای در اجرای احکام و حدود الهی دارد و پشتوانه محکمی برای تثبیت ارزشها و ریشه کنی مفاسد اجتماعی است.

 

سخنران همایش افزود: امر به معروف عمومی است که قرآن می فرماید: تمام مردان و زنان با ایمان نسبت به یکدیگر حق ولایت دارند که یکدیگر را به معروف وادار کنند و از منکر باز دارند و نماز به پا دارند و نماز به پا دارند و زکات بپردازند.(توبه، آیه71). در این آیه، امر به معروف و نهی از منکر قبل از نماز و زکات  مطرح شده است، زیرا اقامه نماز و ادای زکات نیاز به یک سلسله تبلیغات دارد که همان امر به معروف است. برای مثال، در مقدمه نماز وقتی با بهترین و رساترین صدا می گوییم: حی علی الصلوه این کلام خود امر به معروف است که بر نماز مقدم شده است. قرآن خود اقامه نماز را نهی از منکر می داند، آنجا که می فرماید: ان الصلوه تنهی عن الفحشاء و المنکر(عنکبوت،آیه45) همانا نماز از هر کار زشت و منکر باز می دارد.