ساعت:

10:00 ق.ظ

تاریخ:

10 فروردین 1403

شهرداری شیروان

روابط عمومی: خبر منتشره در پایگاه اطلاع رسانی اترک نیوز، کذب است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: صدر آخر خبر منتشره شده مورخ دوم اسفندماه 1393 در پایگاه خبری تحلیلی اترک نیوز با تیتر”پارک ساحلی شیروان را سیل برد”، کذب است و به نوعی می توان آن را باعث تشویش اذهان عمومی تلقی نمود. حق شکایت(عندالزوم) شهرداری شیروان، محفوظ است.

 

 

 

عقیل آریان فرد”مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان” به نقل از ابوذر رجایی”مسئول واحد عمران شهرداری شیروان” در پی خبر منتشره مورخ دوم اسفند ماه 1393 در پایگاه خبری تحلیلی اترک نیوز با تیتر”پارک ساحلی شیروان را سیل برد” به آدرس: 35732 http://atraknews.com/new.aspx?id=، گفت: تیتر(پارک ساحلی شیروان راسیل برد)، صدر اول(تاسیسات ابتدایی پارک ساحلی شیروان که بر حاشیه رودخانه چایلق این شهرستان ساخته شده بود بر اثر بارندگی های شب گذشته از بین رفت.) و صدر آخر(اما آنچه که مشاهده می شود بر اثر از  بین بردن پوشش گیاهی مسیر این رودخانه شدت  سیلاب شده باعث شده است که تاسیسات اولیه از بین برود . سوالاتی که پس از دیدن این تصاویر به ذهن می رسد این است که مسئولین قبل از احداث پارک چه اقداماتی را بایستی انجام می دادند تا بر اثر جاری شدن سیل خسارتی به این پروژه وارد نشود ؟ آیا فکری برای مسیر رودخانه در حین احداث شده است ؟ ایا جا نمایی پارک ساحلی درست تعیین شده است ؟ مسئولین چه پاسخی در رابطه با از بین رفتن بودجه صرف شده دارند؟) کذب می باشد و حتی عکس ستون های درج در بین مطالب این پایگاه، هیچ ارتباطی با طرح در دست اقدام پارک ساحلی بستر رودخانه چایلق شیروان ندارد و مربوط به ابنیه اولیه پل سردار شهید پارساه می باشد که در مجاورت محل پیش بینی شده برای پارک ساحلی است، که در سنوات قبل، احداث این پل آغاز شده و علیهذا ادامه آن تاکنون در دست اقدام است.

 

وی افزود: طرح پارک ساحلی شیروان بر روی قسمتی از بستر رودخانه چایلق توسط مشاور ذیصلاح و در راستای توسعه متوزان شهر و نیز توزیع عادلانه خدمات با رعایت مباحث فنی و لحاظ ضرائب ایمنی تهیه شده و هر طرحی به تصویب و تأیید مراجع ذیصلاح منجمله دفتر فنی استانداری ها می رسد و این طرح نیز از سیر تشریفات قانونی، فارغ نبوده است.

 

آریان فرد یادآور شد: افتتاح یک طرح در مناسبت های مختلف ملی، آن هم در حد کلنگ زنی، هیچ دلالت و حکایتی بر آغاز همزمان آن پروژه با افتتاح ندارد.

 

ابوذر رجایی”مسئول واحد عمران شهرداری شیروان در رد ادعای پایگاه خبری تحلیلی اترک نیوز به شرح آن چه که در قبل بیان شد، اظهار داشت: احداث پارک ساحلی شیروان بر روی قسمتی از رودخانه چایلق آغاز نشده و به محض تزریق اعتبار آن، اقدام خواهد شد و به تبع عدم شروع پروژه، هیچ گونه مستحدثات حتی در حد شناژ یا فنداسیون وجود نداشته است و هزینه ای در این محل برای احداث پارک صورت نپذیرفته است.

 

مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان ادامه داد: پاکسازی سطح رودخانه چایلق اعم از محل پیش بینی شده برای پارک ساحلی و … در چندی قبل توسط واحدهای زیربط شهرداری، با هدف زیباسازی مبلمان شهری و تحقق مؤلفه های بهداشت محیطی بوده است و نیز فضاسازی مراسم کلنگ زنی طرح پارک ساحلی در هفته مبارک دولت.

 

شایان ذکر است؛ حق شهرداری شیروان در شکایت(عندالزوم) راجع به مطالب کذب یاد شده در پایگاه مزبور با عناوین احتمالی(نشراکاذیب منتج به تشویش اذهان عمومی/افترا”از بین رفتن بودجه”) محفوظ است.