ساعت:

4:42 ب.ظ

تاریخ:

9 فروردین 1403

شهرداری شیروان

روابط عمومی: زیارت ستاره بام تجریش و ادای احترام به شهدای هسته ای

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: ارکان مدیریت شهری شیروان که در چهارمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در تهران شرکت کرده بودند، در فرصتی مغتنم به زیارت امام زاده صالح در منطقه تجریش تهران رفته و توأمان با حضور بر آرامگاه شهدای هسته ای، به مقام امام شهداء، شهدای ایران اسلامی و شهدای هسته ای، ادای احترام نمودند.

 

عقیل آریان فرد”مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان” گفت: عصر سوم اسفندماه 1393، معاون، مدیران و جمعی از پرسنل شهرداری شیروان و اعضای شورای اسلامی شهر شیروان به زیارت امام زاده صالح در منطقه تجریش تهران رفته و ضمن ابراز ارادات به حضرت صالح بن موسی الکاظم(ع)، بر آرمگاه شهدای هسته ای حاضر و به مقام شامخ امام شهدا، شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای هسته ای، ادای احترام نمودند.

 

آریان فرد اظهار داشت:  معاون، مدیران و جمعی از پرسنل شهرداری شیروان و اعضای شورای اسلامی شهر شیروان در این برنامه، با قرائت فاتحه و نثار صلوات بر روح پاک شهدای این مرز و بوم به خصوص شهدای هسته ای از آنان به عنوان نماد رشادت، سربلندی و سند افتخار ملت ایران اسلامی نام بردند و به اتفاق بیان؛ نکوداشت یاد و خاطره شهدا این ستارگان آسمان ایثار و شهادت و فداکاری را وظیفه همگان دانستند.

 

 

گفتنی است: پیکر پاک شهید شهریاری در امام زاده صالح واقع در تجریش آرام گرفته است.

 

سخنی از شهید دکتر شهریاری:

سید حسین کربلایی یکی از دوستان هم شهرکی و غیر دانشگاهی شهید شهریاری گفته: حدود 30 ماه به غیر از روزهای جمعه در شهرک والفجر بعد از نماز صبح با شهید شهریاری پیاده روی می کردم. هر چند وقت یکبار نیز با هم به امامزاده صالح می آمدیم. و وقتی به زیارت شهدای مدفون در آستان مقدس حضرت صالح ابن موسی الکاظم (ع) می آمدیم، دکتر شهریاری می گفت: بهره شهدای مدفون در امامزاده صالح بیش از سایر شهدا است، چون هر کس به زیارت آقا امامزاده صالح نائل می شود به زیارت شهداء هم نائل می شود.

منبع: http://www.jahannews.com/vdcfjvdytw6djca.igiw.html

 

شایان ذکر است:

بارگاه امامزاده صالح میان 330 زیارتگاه تهران، جزء چند امامزاده ای است که همواره بیشترین زائر را به درگاه خود می خواند. این بارگاه مقدس مدفن ذریه پاك رسول الله حضرت صالح ابن موسی الكاظم علیه السلام است كه بنا بر قول مشهور و با استناد به كتب “ریاض الانساب” ، “كنز الانساب” ، “ناسخ التواریخ” ، “حیاه الامام موسی بن جعفر” و بسیاری دیگر از كتب تاریخی، فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان حضرت امام موسی الكاظم علیه السلام و برادر امام علی ابن موسی الرضاء علیه السلام به شمار می رود.  امام زاده صالح از جمله سادات عالی رتبه و از امام زادگان صحیح النسبی است كه بعد از شنیدن خبر ولیعهدی امام رضا علیه السلام و در اواخر قرن دوم از عراق به سمت ایران كوچ می كند و از سمت «كَره رود » رو به ولایت شمیران نهاد و چون به موضع تجریش رسید، در باغ گلشن زیر درخت چنار بزرگی نزدیك چشمه ساری ایشان را به شهادت رساندند. پیكر پاكش در قریه تجریش و كنار همان چنار كهنسال به خاك سپرده شد.

منبع: http://www.tebyan.net/newindex.aspx?pid=221984