ساعت:

7:01 ب.ظ

تاریخ:

4 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

روابط عمومی: نشست استاندار با روسای شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران استان

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: سید علی اکبر پرویزی”استاندار خراسان شمالی” در نشستی صمیمی با روسای شوراهای اسلامی شهرها و شهرداران استان، مشکلات را واقعیتی غیر قابل انکار است. کمک شوراهای اسلامی و برنامه های شهرداری در درون سازمان یا با اصلاح روش های خدمات رسانی را یکی از راهکاری رفع یا کاهش مشکلات دانست.

 

 

 


 

مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان ضمن اشاره به نشست صمیمی استاندار خراسان شمالی با روسای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران استان در صبح چهارم بهمن 1394، گفت: در این نشست چند ساعته روسای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران به بیان پاره ای از مشکلات پرداخته و مراتب را به سمع استاندار خراسان شمالی و هیئت همراه رساندند.

 

 

 

استاندار خراسان شمالی بعد از شنیدن سخن مدعوین جلسه بیان نمود: نمی توان پس از گذشت صد سال از روش های ستنی همچون نامه نگاری برای حل مشکلات مردم کمک گرفت که باید با اتخاذ تصمیم درست و مشترکی بین استانداری ، شوراها و شهرداری ها، ساختار نیروی انسانی اصلاح شود.

 

 

 

وی یادآور شد: از طریق اصلاح نظام شهرداری ها و سالم سازی محیط اداری می توان بخشی از مشکلات به خصوص در بحث نیروهای انسانی را حل کرد. پرونده های کمیسیون ماده 100 باید به تدریج کاهش و بسته شود چرا که افزایش پرونده های این کمیسیون به معنای عدم انجام کار و قصور و کوتاهی از سوی شوراهای اسلامی و شهرداری هاست.

 

 

 

پرویزی خواستار اعمال قانون مبنی بر اینکه شهرداری ها باید از ساخت و سازهای غیر قانونی جلوگیری کرده تا تخلفی صورت نگیرد، شد.

 

 

 

 

 

وی اشاره ای نیز به موضوع برجام داشت و بیان کرد: شهرستان هایی همچون بجنورد، اسفراین و شیروان می توانند از پتانسیل های سرمایه گذاری های خارجی و داخلی استفاده کنند.

 

 

 

استاندار خراسان شمالی در بخشی دیگر از بیانات خود افزود: نباید هیچ فردی را برای تایید مجوز به نظام مهندسی بفرستید چرا که تنها پول می گیرند و هیچ نظارتی نیز نخواهد داشت. باید از ناظر استفاده کرد و به هیچ وجه افراد متقاضی پروانه را به نظام مهندسی ارجاع داده نشود، که در صورت ادامه این روند از سوی نظام مهندسی، برخورد جدی خواهد شد، چرا که به هیچ وجه نیاز به استعلام از نظام مهندسی وجود ندارد.

 

 

 

 

 

گفتنی است: هما کلالیان مقدم”رییس شورای اسلامی شهر شیروان” و جعفر بورنگ”شهردار شیروان” نیز در این جلسه به بیان مشکلات حوزه مدیریت شهری شیروان پرداختند و راهکاری برون رفت از مشکلات موجود را با مقام عالی دولت در استان تبادل و نتایج برای اجرا در پایان وقت اداری چهارم بهمن 94 توسط شهردار شیروان به دست اندرکاران درآمدی و مالی و … شهرداری ابلاغ گردید.