ساعت:

2:26 ب.ظ

تاریخ:

6 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

سازمان شهرداری ها: المپياد ورزشي آتش نشانان؛ مهرماه در مشهد

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: معاون امور شهرداري­هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور از برگزاري دهمين المپياد عملياتي- ورزشي آتش نشانان كشور طي روزهاي 12 تا 18 مهرماه سال­جاري در چهار رشته با حضور  50 تيم عملياتي- ورزشي از سازمان­هاي آتش­ نشاني و خدمات ايمني شهرداري­ها از سوي اين سازمان به ميزباني مشهد مقدس خبر داد.

 

 

 

به گزارش روابط عمومي سازمان شهرداري­ها و دهياري­هاي كشور، علي نوذرپور با بيان خبر فوق  مهمترين اهداف برگزاري مسابقات ورزشي تخصصي آتش­ نشانان را ايجاد مهارت، دقت و افزايش سرعت عمل، بالا بردن توان عملياتي و افزايش اعتماد عمومي به توانمندي آتش  نشانان و امدادگران كشور، تبادل اطلاعات و انتقال تجارب بين آتش ­نشانان همچنين تاثير مثبت اينگونه رقابتها در ايفاي نقش حرفه ­اي جامعه آتش­ نشانان كشور ذكر نمود.

 

وي همچنين درخصوص اهميت برگزاري مسابقات تخصصي آتش ­نشانان و استفاده از نيروهاي توانمند و با آمادگي جسماني بالا در آتش ­نشاني، تاكيد داشت؛ سازمان شهرداري­ها و دهياري­هاي كشور با تاكيد بر اهميت بكارگيري نيروهاي آتش ­نشان توانمند و مستعد در سازمان­ها و واحدهاي آتش ­نشاني و خدمات ايمني شهرداري­هاي كشور،ارتقاء آمادگي جسماني و تقويت روحيه آتش ­نشانان كشور را از طريق برگزاري مسابقات ورزشي در دستور كار قرار داده است.

 

معاون امور شهرداري­هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور درخصوص رشته ­هاي مسابقات گفت : براي اين دوره از مسابقات 50 تيم از سازمان­هاي آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري­هاي كشور اعلام آمادگي كرده­اند كه بعد از ثبت نام قطعي در دو گروه “دسته يك” و “دسته دو” و در چهار رشته؛ “دوي 100 متر با مانع”، “مسابقات امدادي آتش نشانان با مسافت 100×4 متر تيمي”، “مسابقات آبرساني با موتور پمپ پرتابل”، “بالا رفتن از برج با نردبان” مطابق قوانين و مقررات فدراسيون بين المللي ورزش آتش نشانان و امدادگران به رقابت خواهند پرداخت.

­

نوذرپور در خصوص سابقه برگزاري اين مسابقات گفت : مسابقات عملياتي- ورزشي آتش ­نشانان كشور از سال 1378 توسط سازمان شهرداري­ها و دهياري­هاي كشور برنامه­ ريزي و با تشكيل كارگروه آمادگي جسماني و ورزش آتش ­نشانان كشور مسابقات و برنامه ­هاي مختلف ورزشي و مهارتي در سطح سازمان­هاي آتش ­نشاني و خدمات ايمني شهرداري­هاي كشور برگزار مي ­شود.

 

وي ادامه داد؛ از سال 1381 كشور جمهوري اسلامي ايران به عضويت فدراسيون جهاني ورزش آتش ­نشانان درآمده است و در اين مدت اقدامات مختلفي براي  توسعه اين مسابقات انجام شده است به گونه ­اي كه بيش از 30 المپياد، مسابقات و برنامه ­هاي مختلف ورزشي بصورت ملي و استاني برگزار و ضمن آموزش مربي و داوران تخصصي (130 داور و مربي ملي و بين­المللي) بيش ­از 90 تيم ورزشي در مسابقات مختلف آتش ­نشانان حضور دارند كه اين موضوع در مقايسه با ساير دستگاه­ها و سازمان­ها همچنين فدراسيون­هاي ورزشي در نوع خود كم نظير مي­باشد.

 

نوذرپور اظهار اميداواري كرد با تداوم اجراي اينگونه برنامه ­ها روز به روز بر دانش عملياتي آتش­ نشانان در زمينه ­هاي عمليات امداد و نجات افزوده شده و گامي موثر در جهت نجات جان انسان­ها و ارايه خدمات مناسب به شهروندان برداشته شود.

 

وي درخصوص فرآيند ثبت نام و شركت تيم­ها در دهمين المپياد عملياتي- ورزشي آتش نشانان كشور اعلام نمود؛ موضوع برگزاري مسابقات ورزشي آتش ­نشانان در اواخر سال 1393 به تمامي سازمان­هاي آتش­ نشاني و خدمات ايمني شهرداري هاي كشور اطلاع­رساني شده است.

 

شايات ذكر است سازمان­هاي آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري ها كه براي شركت در اين مسابقات اعلام آمادگي كرده ­اند با مراجعه به سايت ميزبان المپياد (سازمان آتش­ نشاني و خدمات ايمني شهرداي مشهد) مي توانند براي حضور در مسابقات ثبت نام نمايند.

 

همچنين پنجمين دوره مسابقات امداد و نجات در ارتفاع آتش نشانان كشور طي روزهاي 15 تا 18 شهريورماه سالجاري از سوي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور در سه رشته؛ سنگ نوردي (تركيب سرطناب و سرعت)، صعود از طناب ثابت و فرود و تخليه اضطراي (عمليات انتقال مصدوم از طبقات ساختمان) به ميزباني سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين برگزار مي شود.