ساعت:

5:01 ق.ظ

تاریخ:

8 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

سرپرست اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان : اهل البیت (ع) مایه خیر و برکت در زندگی انسانها هستند

سرپرست اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان : اهل البیت (ع) مایه خیر و برکت در زندگی انسانها هستند

 


 

 

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان

حجت الاسلام مجید حاجی زاده سرپرست اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری شیروان در دیدار با مسئول انجمن تعزیه استان و شهرستان شیروان گفت: آنچه امروز جهان شیعه را در دنیا سربلند و پر افتخار کرده وجود مکتب امام حسین و حضرت زهرا و اهل بیت است . وی از اهل البیت (ع) بعنوان مایه خیر و برکت در زندگی انسانها یاد کرد و افزود اگر می خواهید سعادت مندی دنیا و آخرت نصیب ما بشود در این مسیر باید حرکت کرد .

حاجی زاده بیان داشت تعزیه و شبیه خوانی تنها نمایش دینی و مذهبی ایران است که اساسا جلوه ای از فرهنگ که ریشه در تاریخ مذهب ، ادبیات ، و اندیشه مردم و سابقه در فرهنگ مردم را دارد بامشارکت و همراهی دستگاه های مرتبط بتوانیم آن را زنده و احیا کنیم . وی آمادگی شهرداری را برای هرگونه همکاری اعلام کرد .

سید عباس هاشمی رئیس انجمن تعزیه خراسان شمالی بیان داشت : ما هم در راستای ترویج تعالیم دینی و سیره ائمه همایش سوگواره تعزیه خوانی را در دهه دوم فاطمیه پیش بینی کرده ایم تا این که بتوانیم در راه الگو گیری از درس های عاشورا و حماسه حسینی و آشنایی بیشتر نسل جوان با انقلاب اسلامی و آموزه های دینی قدمی برداشته باشیم . در این دیدار جواد بصیرت به عنوان رئیس جدید انجمن تعزیه شیروان معرفی شد.