ساعت:

2:02 ق.ظ

تاریخ:

8 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

شهردار در بازدید از دفتر روزنامه «خراسان شمالی» در شیروان خبر داد: بسته هزار و 364 میلیارد تومانی سرمایه گذاری در شیروان

دکتر «حسین نژاد»، ظرفیتی بی نظیر برای توسعه استان
?امین عوض زاده- بسته هزار و 364 میلیارد تومانی سرمایه گذاری در حوزه شهرداری شیروان توسط شهردار به شورای شهر ارائه شد و در صحن علنی این شورا مورد دفاع قرار گرفت؛ این خبری بود که مهندس «عین ا… احمدی» در بازدید از دفتر روزنامه «خراسان شمالی» در شیروان اعلام و تصریح کرد: در قالب پروژه های تعریف شده در این بسته، پس از تایید اعضای محترم شورای اسلامی شهر، با مهیا کردن زیرساخت ها، صدور مجوزها و ریل گذاری های لازم به زودی فراخوان های مربوطه را در قالب جذب سرمایه گذار منتشر خواهیم کرد.

?جذب سرمایه گذار و استفاده از ظرفیت گردشگری
?شهردار شیروان با اشاره به مشکلات مالی بسیاری از شهرداری ها در کشور، راه برون رفت از این وضعیت در شهر شیروان را استفاده از ظرفیت های ارزشمند گردشگری در شهرستان ذکر و تبیین کرد: تلاش خواهیم کرد تا با تعامل موجود بین شورا و شهرداری و همراهی و همدلی شهروندان و به ویژه رسانه ها، فضای اعتماد سرمایه گذاران به شهرداری را مهیا کنیم.

?تاکید بر ارتباط دو سویه با رسانه ها
?«احمدی» در این بازدید با اشاره به نقش رسانه ها در افزایش مشارکت مردم در مدیریت شهری اظهار کرد: ارتباط دو سویه بین شهرداری و اصحاب رسانه کمک کننده در رفع نواقص و شناسایی اولویت ها و نیازهای شهروندی و ارائه بهتر خدمات است.

?ملاقات عمومی هفتگی با هدف نیازسنجی علمی
?وی با اشاره به این که در راستای افزایش رضایت شهروندی و نیازسنجی دقیق و علمی نقاط مختلف شهر، سه شنبه هر هفته ملاقات عمومی با شهروندان در یکی از محلات برگزار می شود، اضافه کرد: از زمان تصدی سمت شهردار و افتخار خدمت به مردم شیروان که حدود 70 روز می گذرد تاکنون10 ملاقات عمومی در پارک ها و مساجد برگزار کرده ایم و به 2 هزار و 300 نفر پاسخگویی انجام شده است.
مدیر ارشد شهری شیروان با بیان این که در راستای موثر بودن این ملاقات ها، دبیرخانه الکترونیک در محل فعال می شود، خاطرنشان کرد: در این ملاقات ها، معاونان و مسئولان قسمت ها نیز حاضر هستند و بلافاصله سوابق درخواست از طریق دبیرخانه مستقر در محل، دریافت و درخواست بلافاصله به مسئول مربوطه ارجاع داده می شود. «احمدی» زمان پاسخگویی به درخواست شهروندان را 24 ساعت ذکر و اضافه کرد: این در حالی است که درگذشته میانگین زمان پاسخ به استعلام ها و درخواست شهروندان 17 روز بوده است.

?پرداخت حقوق معوقه
?وی یکی از ملزومات ارائه خدمات بهتر به شهروندان را رضایت مندی پرسنل از محل کار خود برشمرد و افزود: در راستای ایجاد رضایت مندی در بدنه شهرداری، با تلاش های انجام شده تمام حقوق و مزایای معوقه کارکنان در بخش های مختلف که بعضاً به 3 ماه رسیده بود پرداخت و به روز شد.
?انتصاب مسئولان جدید با هدف ایجاد تحول
?وی با بیان این که با رویکرد تقویت تیم مدیریتی شهرداری، تحول اداری انجام و مسئولان جدید در قسمت های مختلف شهرداری منصوب و معرفی شدند، تصریح کرد: در قالب تحول اداری انجام شده، چارت اداری شهرداری کامل تر، یک معاونت به معاونت های گذشته اضافه و برای اولین بار یک خانم به عنوان معاون منصوب و سه خانم دیگر به عنوان مسئول اداره و قسمت معرفی شدند.

?ممیزی، اقدامی در جهت ارائه خدمات بهتر
?شهردار شیروان یکی از اقدامات پیش روی این شهرداری را اجرای ممیزی با هدف خدمات رسانی بهتر و برنامه ریزی صحیح برای عمران شهر ذکر و اضافه کرد: در اجرای ممیزی به عنوان یک اقدام مهم، لازم و ارزشمند همراهی و همکاری مردم عزیز را خواستاریم.

?فعال شدن 19 پروژه غیر فعال و نیمه فعال
?مهندس «احمدی»، فعال شدن 19 پروژه عمرانی غیر فعال و نیمه فعال را نیز نوید داد و خاطرنشان کرد: بخشی از بدهی به پیمانکاران پرداخت شده و با تعامل صورت گرفته بقیه بدهی نیز در برنامه پرداخت قرار دارد.

?پارک خودرو و مرکز نگهداری حیوانات ولگرد
?وی دو پروژه پارک خودرو و مرکز نگهداری حیوانات بی سرپناه و ولگرد را دو طرح جدید شهرداری ذکر کرد که کلنگ ساخت آن ها به زمین خورده است و طی یکی، 2 ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و افزود: پروژه پارک خودرو با هدف تسهیل خرید و فروش خودرو در شیروان و شهرهای همجوار و رفع مشکلات در این حوزه و نیز ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری و مرکز نگهداری حیوانات بی سرپناه و ولگرد با هدف جمع آوری این حیوانات از داخل شهر در حال انجام هستند.

?راه اندازی شهردار شب و شهردار محله
?شهردار شیروان به موضوع راه اندازی شهردار شب و شهردار محله نیز اشاره کرد و گفت: شهردار شب که ساعت کاری وی از ساعت 23 آغاز می شود و ساعت 4 صبح به پایان می رسد بیشتر اختیارات شهردار را داراست؛ در این ساعت به اقدامات و فعالیت های شبانه کارکنان واحدهای خدماتی، پسماند، آتش نشانی و … رسیدگی و نظارت می کند که نتیجه آن خدمات رسانی بهتر و البته شناخت و رفع نواقص موجود است.
وی با اشاره به این که یک وجه انتصاب شهردار شب، ایجاد خودباوری و کادرسازی است، افزود: در قالب شهردار محله نیز از میان اهالی هر محدوده ای از شیروان یک نفر با نظر پایگاه بسیج، هیئت امنای مسجد و امام جماعت مسجد محل به عنوان شهردار محله انتخاب می شود که حلقه وصل و ارتباط دائم بین شهردار و ساکنان آن محله خواهد بود.

?قدر فرصت حضور دکتر «حسین نژاد» را بدانیم

?شهردار شیروان در پایان این نشست ضمن تبریک انتصاب دکتر «محمدرضا حسین نژاد» به عنوان استاندار خراسان شمالی، وی را ظرفیتی بی نظیر برای توسعه و آبادانی استان و حرکت در مدار پیشرفت ذکر و خاطرنشان کرد: امید داریم با توجه به تجربه دکتر «حسین نژاد» در حوزه های مختلف مدیریتی و اجرایی به خصوص در حوزه شهری بتوانیم قدر این فرصت را بدانیم و اتفاقات بسیار خوبی را در شیروان رقم بزنیم.
/روزنامه خراسان شمالی