ساعت:

6:31 ب.ظ

تاریخ:

10 فروردین 1403

شهرداری شیروان

شهردار شیروان؛ این همه یوسف. لحظه های اسارت، لحظه های اثبات حقانیت جمهوری اسلامی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ انقلاب اسلامی، دستاورد مبارزه مردمی است که از جان، مال و زندگی شان گذشتند. هشت سال دفاع مقدس، سند گرانبهای این فداکاری ها و از جان گذشتگی هاست. سبکبالان عاشق بی شماری، سوار بر توسن شرف و عزت به معراج خون تاختند.

 

 

 

عقیل آریان فرد”مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان” گفت: سینه هایی در قفس تنگ بازداشتگاه های عراق تپیدند. آنها بهترین سالیان عمر خود را آن جا گذراندند تا ندای حق و حقانیت نواخته شود و نام ایران در اوج درخشش بماند. اسیران ایرانی، با پیروی از کاروان اسیران عاشورا، در اسارت آزادگی آفریدند و دشمن ریاکار را رسوا ساختند.

 

 

جعفر بورنگ”شهردار شیروان” ضمن گرامیداشت چهاردهم آبان امسال” روز تجلیل از اسرا و مفقودین و روز فرهنگ عمومی” بیان داشت: به احترام اسیران جنگی و مفقودان آن، روز یازده محرم هر سال را که همزمان با مصیبت دردناک اسارت اهل بیت پیامبر(ص) است، «روز تجلیل از اسرا و مفقودان» نام گذاری شده است که امسال مصادف با 14 آبان می باشد.

 

 

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان شیروان با تجدید یاد و خاطره مفقودین عزیز، ادامه داد: معلوم نیست کدامین خاک میزبان جسم پاک یوسف های هشت سال دفاع مقدس گشته و آنان از کدام شکاف و خاکریز و کانال، به لقای خداوند رسیدند و بر سر خوان نعمتش روزی می خورند. آنها جاویدند و عطر پیراهن شان هیچگاه از کنعان سرزمین مان خارج نخواهد شد. دشت های جنوب، همواره مهمان لاله های سرخی است که از سرخی خون شان جان گرفته اند. لاله های سرخ، نماد دست خونین شهیدان هستند که ما را به بیعت فرا می خوانند و ما را سوگند می دهند تا راه شان را بپوییم و از ثمره خونشان پاسداری کنیم.

 

 

 

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری شیروان افزود: لحظه های اسارت، لحظه های اثبات حقانیت جمهوری اسلامی و دفاع از استقلال و آزادی سرزمینی بود که با سال ها مبارزه و با خون هزاران لاله عاشق به ثمر نشست و سالهای اسارت، سالهای وفاداری به ولایت و نماد سرسپردگی و عشق به خمینی(ره) بود. پایمردی اسراء در اسارت، بار دیگر نشانه پیروزی ایمان بر فکر و خون و اسارت بر شمشیر و قدرت بود.

 

 

بورنگ”جانشین پایگاه مقاومت بسیج اداری حبیب بن مظاهر شهرداری شیروان” سخنش را با فرازی از بیانات مقام عظمای ولایت و فرمانده کل قوا(مد ظله العالی) که فرموده اند:«اسرای ما از آن کسانی هستند که نامشان در تاریخ انقلاب و ایران جاودانه خواهد ماند… . این که اسلام می فرماید: «وَ لِلّهِ الْعِزَّةُ وَ لِرَسُولِهِ وَ لِلْمُومِنینَ» یک وجه از عزت مؤمنین همین است. مؤمن در سخت ترین شرایط هم احساس می کند عزیز است و احساس ذلت نمی کند و خودش را نسبت به دشمن، خوار احساس نمی کند؛ چون اقتدار معنوی و درونی خودش را حفظ کرده است و از دست نداده است. عزیزان ما که در بند هستند، این اتکای به نفس و عزت نفس و قدرت درونی و داخلی را حفظ کردند و توانستند در همه شرایط، آن عزت و استحکام درونی و شخصیت و هویت مسلمانی خودشان را حفظ کنند و دشمن از این که بتواند آنها را ذلیل کند و درهم شکند و خردشان کند، ناتوان و عاجز شده است… . رزمندگان عزیز فقط در میدان جنگ نبود که مثل شیر شجاعت نشان می دادند، بلکه در اسارت گاه هم همان شیران شجاع و قوی باقی ماندند.» ، پایان داد.