ساعت:

8:24 ق.ظ

تاریخ:

1 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

شهردار شیروان؛ برون سپاری برخی فعالیت ها، قانون و مبتنی بر خواست مردم

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ جعفر بورنگ”شهردار شیروان” از تصمیماتش، مبتنی بر خواست مردم خبر داد و مصوبات شورای اسلامی شهر شیروان، بعنوان نماینده گان منتخب مردم را ملاک اقدامات دارای جنبه عمومی در شهرداری عنوان نمود و قانون را برای خود و مجموعه اش، فصل الخطاب دانست.

 

 

عقیل آریان فرد”مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان” به دیدار صمیمی جعفر بورنگ و کارگران خدوم بخش خدمات شهری و مدیریت پسماند در ساعت ده صبح ششم آبان 93 مصادف با سوم محرم الحرام 1436 هجری قمری اشاره نمود و گفت: برون سپاری وظیفه شهرداری در آیتم تنظیف شهری و جمع آوری و مدیریت پسماندهای شهر شیروان به استناد بند ز- ماده 174 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و در راستای کاهش تصدی های دولت و به تجویز مصوبه شورای اسلامی شهر شیروان به سازمان مدیریت پسماند شهرداری ها بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه بعنوان یکی از سازمان های تبعی شهرداری شیروان صورت پذیرفته است.

 

 

جعفر بورنگ”شهردار شیروان” در این دیدار با عرض تسلیت ایام سوگواری صاحبان دشت کربلا با خادمین مردم در معاونت خدمات شهری شهرداری شیروان و قدردانی از تلاش های بی منت کارگران خدوم این بخش، بیان داشت: بنده بعنوان خادم اهل بیت و انقلاب و مردم، با تأسی به فرمایش حضرت آیت الله العظمی الإمام خامنه ای(مد ظله العالی)”رهبر فرزانه انقلاب و مقام عظمای ولایت” که فرموده اند:«قانون؛ فصل الخطاب است»، ملاک همه اقدامات خود و شهرداری را قانون می دانم.

 

 

  • تابع مصوبات شورای اسلامی شهر شیروان هستم.

 

سکاندار مدیریت شهری شیروان با بیان اهمیت تبعیت پذیری از شرع و قانون در تمامی رفتارهای فردی، خانواده گی و اجتماعی و مدیریتی، ادامه داد: در امورات دارای جنبه عمومی شهرداری و مسائلی که در اختیارت شورای اسلامی شهر می باشد، تابع مصوبات شورای اسلامی شهر شیروان بوده و هستم.

 

 

  • تصمیمات شورای اسلامی شهر؛ خواست مردم است.

 

جعفر بورنگ یادآور شد: از آن جایی که؛ اعضای شوراهای اسلامی کشور، منتخب مردم می باشند، بنابراین؛ تصمیمات آن برخاسته از مردم و جایگزین نظر مردم است.

 

  • تغییر و تحولات درون سازمانی شهرداری؛ با مصوبه شورای اسلامی شهر شیروان است.

 

 

شهردار شیروان در ادامه نشست صمیمی با کارگران خدمات شهری که به تبع برون سپاری امور مدیریت پسماند به یکی از سازمان های تبعی شهرداری شیروان، با سازمان کار خواهند نمود، به کارگران اطمینان خاطر داد که؛ سازمان مدیریت پسماند شهرداری ها بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه از شهرداری است و احقاق حق آنان، دقیق صورت خواهد پذیرفت و هیچ نگرانی وجود ندارد و آنچه که در این برون سپاری صورت پذیرفت با مصوبه شورای اسلامی شهر شیروان که به امضاء هر نه/9 عضو شورای اسلامی شهر شیروان رسیده است.

 

 

  • طرف قرارداد شهرداری در مدیریت پسماند، سازمان تبعی شهرداری شیروان است.

 

 

بورنگ اظهار داشت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری ها بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه یکی از سازمان تبعی شهرداری شیروان است و قانون که ملاک عمل ماست، حامی نیروی انسانی بوده و قانون کار جمهوری اسلامی ایران، منجمله قوانین آمره بوده و در هر حال؛ از کارگر حمایت می نماید و سازمان هم بعنوان طرف قرارداد شهرداری شیروان در مدیریت پسماند، با مدیریتی عادل، اولویت کاری اش، احقاق حق کارگران است.

 

 

  • اخذ تعهدات کامل دیده شده است.

 

 

کارفرما از دیده شدن تعهدات کامل در قرارداد شهرداری شیروان بعنوان کارفرما با سازمان مدیریت پسماند شهرداری ها بجنورد، شیروان، اسفراین و آشخانه بعنوان طرف قرارداد در امر مدیریت پسماند بر مبنای قانون و الزامات هم گفت.

 

 

  • برون سپاری وظایف و کاهش تصدی گری ها دولت، قانون است.

 

 

سکاندار مدیریت شهری شیروان در پایان، با تقدیر مجدد از زحمات شبانه روزی همه پرسنل این نهاد عمومی عام المنفعه و بخصوص نیروهای ستادی اش در بخش خدمات شهری، فضای سبز، عمران، تأسیسات، روابط عمومی و همه و همه که در سرما و گرما، بدون منت کار می نمایند، برون سپاری وظایف دستگاه های اجرایی و کاهش تصدی گری های دولت را قانون دانست و بیان نمود: بنده و اعضای شورای اسلامی شهر شیروان هم بر مبنای قانون کار می کنیم و به خود اجازه نمی دهیم، قدمی و ذره ای از قانون، عقب تر یا جلوتر بگذاریم.

 

وی به بند ز ماده 174 قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران در بحث برون سپاری وظایف دستگاه های اجرایی و کاهش تصدی گری های دولت، بخشنامه های ابلاغی استانداری خراسان شمالی و مصوبات شورای اسلامی شهر شیروان اشاره نمود.