ساعت:

4:04 ق.ظ

تاریخ:

31 فروردین 1403

شهرداری شیروان

شهردار شیروان؛ شيعه شناخته نمي‌شود، مگر با تواضع.// تأمین پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ در پی گزارشات واصله واحد بازرسی/اجراییات شهرداری و نیز درخواست های مردمی مبنی بر توقف وسایط نقلیه سنگین در برخی از معابر عمومی شهر و بروز مزاحمت صوتی برای ساکنین این مکان ها، شهرداری شیروان، تأمین پارکینگ وسایط نقلیه سنگین را نیز در دستور کار قرار داد.

 

  جعفر بورنگ”شهردار شیروان” ضمن بیان اینکه: شهروندان شيرواني از نبود پارکينگ وسايل نقليه سنگين در اين شهر رنج مي برند، فقدان پارکينگ براي اين گونه وسايل نقليه را ضروری دانست و بیان داشت: گزارشات واحد بازرسی/اجراییات شهرداری و هم مکاتبات و تماس های مکرر مردم از برخی مناطق شهری، حکایت از توقف وسایط نقلیه سنگین در بعضی از معابر عمومی و جنب منازل مسکونی شهروندان داشت و این مقوله؛ سبب ایجاد مزاحمت صوتی و بهداشتی برای ساکنین محل شده بود و در همین راستا؛ با جلب نظر دستگاه های زیربط، تأمین پارکینگ وسایط نقلیه سنگین را برای شهر شیروان در دستور کار قرار دادیم.

 

سکاندار مدیریت شهری شیروان از معابر حاشيه فلکه زيباشهر و در جوار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي و کتابخانه عمومي شهر، خیابان فلسطین و خیابان ورزش بعنوان بارزترین گلایه های مردمی نام برد و از مزاحمت دیگر رانندگان وسایط نقلیه سنگین در روشن نمودن خودروی خود در فصل سرد از ساعتی قبل از حرکت و یا استفاده از تعمیرکار برای روشن نمودن خودرو بعنوان دیگر نگرانی مردم در تماس های شان با دفتر شهردار، سامانه مردمی 137 و ارسال اعتراض از طریق سامانه پیامک شهرداری خبر داد.

 

شهردار شيروان با تصریح لزوم تأمین پارکينگ وسايل نقليه سنگين در اين شهر، به همکاري ادارات مربوطه اشاره نمود و ادامه داد: وجود پارکينگ وسايل نقليه سنگين، ترافيک شهر را کاهش، عمر آسفالت معابر را افزايش، آسایش ساکنین محل، زیباسازی مبلمان شهری را دری پی خواهد داشت.

 

وي ابرازی امیدواری نمود که: با پيگيري های صورت پذیرفته، در آينده اي نزديک، شاهد احداث پارکينگ وسایط نقلیه سنگین در شيروان باشيم و از رانندگان وسایط نقلیه سنگین می خواهم، همسایه گان خود را نیز همچون خود بدانند و با تأسی به نصوص شرعی و قانونی در باب اهمیت همسایه و تمسک به فرمایش مولایمان حضرت علی(ع) که فرموده اند:« آنچه را که براي خود مي‌پسندي براي ديگران هم بپسند و آنچه را که براي خود نمي‌پسندي براي ديگران هم نپسند.که زيربنايي‌ترين پايه و مبناي اخلاق عملي ما شیعیان می باشد، رعایت حال همسایه گان خود را کماکان بنمایند.

 

جانشین پایگاه مقاومت بسیج اداری حبیب بن مظاهر شهرداری شیروان در ادامه تقاضایش از رانندگان وسایط نقلیه سنگین به تواضع بعنوان يکي از صفات بارز شيعه اشاره نمود و به فرازی از بیانات امام باقر(ع) پرداخت که فرموده اند:”شيعه شناخته نمي‌شود مگر با تواضع. از حضرت پرسيدند: تواضع چيست؟ حضرت فرمود: انسان با مردم برخوردي داشته باشد که دلش مي‌خواهد با او اين برخورد را داشته باشند.”.

 

 رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری شیروان به گرامیداشت هفته اول محرم الحرام بعنوان مناسبت قمری”هفته امر به معروف و نهی از منکر” و عرض تسلیت ایام پیش روی و هم گرامیداشت 13 آبان، با ذکر این دعا:«بسم الله الرحمن الرحیم أَللّهُمَّ ارْزُقْنی شَفاعَةَ الْحُسَیْنِ یَومَ الْوُرُودِ(خدایا شفاعت امام حسین (ع) را روز ورود در صحنه محشر به من روزى کن) گفت: پیام ۱۳ آبان؛ ظلم ستیزی است، که الهام گرفته از قیام امام حسین(ع) است.

 

 جعفر بورنگ بعنوان حُسنِ ختام، تکریم و ارج نهادن همسایه را بعنوان یک معروف یادآور شد و سخن خود را به قسمتی از آخرین وصیت های  امیرالمؤمنین علی علیه السلام را تکرار نمود:«اللّه َ اللّه َ فی جیرانِکُمْ فَإِنَّهُمْ وَصِیَّةُ نَبِیِّکُمْ، مازالَ یُوصی بِهْمِ حَتّی ظَنَنّا اَنَّهُ سَیُورِّثُهُمْ.(از خدا بترسید! از خدا بترسید! درباره همسایگان که همواره مورد سفارش پیامبرتان بوده اند. (آن حضرت) به قدری درباره آنان سفارش می کرد که گمان می بردیم برای ایشان میراثی قرار خواهد داد.