ساعت:

10:57 ب.ظ

تاریخ:

5 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

شهردار شیروان: اهمیت نقش شهرداری الکترونیک در رشد آتی شهر

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: شهر به عنوان ارگانیزم زنده و سیستمی پویا در فرآیند توسعه جوامع بشری به عنوان‌ خواستگاه تحولات علمی در فرآیند رشد خود، همه روزه تغییرات عمده‌ای را شاهد می باشد. دیدگاه شهر و شهرداری الکترونیک با تکیه بر خلق فضاهای مجازی با بهره‌مندی‌ از پیشرفت‌های فناوری اطلاعات و سامانه اطلاعات جغرافیایی از اهمیت بسیاری برخودار شده است.

 

جعفر بورنگ”شهردار شیروان” که در جمع کارشناسان این نهاد، شرکت کننده در هشتمین کنفرانس نظام اداری الکترونیک و سومین سمینار شهرداری الکترونیک سخن می گفت، به اهمیت زیاد نقش شهر و شهرداری الکترونیک و مدیریت‌ گستردگی در رشد آتی شهر با تلفیق داده‌های سنجش از دور، اشاره نمود.

 

وی یادآور شد: ایجاد و پیاده سازی شهرداری الکترونیک و خدمات رسانی از طریق فناوری اطلاعات از مقوله هایی است که این امکان را برای شهروندان می دهد تا دسترسی به اطلاعات و خدمات دولتی و عمومی و همچنین زمینه اصلاح کیفیت خدمات و ارائه فرصت های گسترده تر برای مشارکت در فرآیندها و نمادهای مردم‌سالاری را فراهم سازد.

 

بورنگ که خود نیز در هشتمین کنفرانس نظام اداری الکترونیک و سومین سمینار شهرداری الکترونیک شرکت نموده بود، ادامه داد: توسعه اقتصاد پايدار، ارتقاي ساختار اداری و تشکیلاتی مديريت شهري، بهبود بخشيدن به كيفيت خدمات و بالا بردن استانداردهاي زندگي شهروندان در امور مرتبط به این نهاد، آماده كردن شهروندان براي زندگي در جامعه اطلاعاتي تقاضاهای خود در این نهاد عمومی و موارد ديگر از اهداف شهرداری الكترونيكي محسوب ميگردد.

 

گفتنی است: جعفر بورنگ”شهردار شیروان”، علیرضا حیدری”حسابدار و مدیر امور تأمین اعتبار شهرداری شیروان”، فرهاد زراعتکار”معاون خدمات شهرداری شیروان” ، مهدی محمّدی”مسئول فناوری اطلاعات و رایانه شهرداری شیروان” و مهدی عظیمی در هشتمین کنفرانس نظام اداری الکترونیک و سومین سمینار شهرداری الکترونیک که هجدهم و نوزدهم مرداد 1394 در تهران برگزار شده بود، شرکت داشتند.