ساعت:

2:07 ق.ظ

تاریخ:

8 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

شهردار شیروان با خانواده شهید علی تقویان دیدار کرد .

شهردار شیروان با خانواده شهید علی تقویان دیدار کرد .

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان 

به مناسبت دهه مبارکه فجر شاهرخ شاهرخی شهردار شیروان به اتفاق شماری از مسئولین با خانواده شهید علی تقویان از شهدای دوران انقلاب اسلامی دیدار کردند. در این دیدار بر ارائه خدمات بهتر توسط مسئولین به مردم تاکید شد .


 

شهید معظم علی تقویان

 

شهید علی تقویان در سال 1340 در شهرستان شیروان به دنیا آمد. پس از اتمام تحصیلات ابتدایی و راهنمایی مقطع دبیرستان را در هنرستان شهید علی تقویان گذراند، که در این دوران، زندگی وی هم‌زمان بود با آغاز درگیری‌ها بین نیروهای انقلابی و طرفداران رژیم.

 

فعالیت‌های عمده‌ شهید تقویان در دوران قبل از انقلاب اسلامی نوشتن شعارهای انقلابی بر روی دیوارهای شهر با وجود سایه‌های رعب و وحشت حاکم، شبانه روزی و با حضور آشکار در راه‌پیمایی‌ها و همراهی با انقلابیون در حمله‌های شبانه به منازل طرفداران رژیم بود.

 

سرانجام این شهید بزرگوار در مورخه 30 دی سال 57 در شهرستان شیروان همراه دیگر مردم مسلمان و مبارز از محل مدرسه‌ی علمیه شیروان شروع به راه‌پیمایی کردند که از طرف مأموران طاغوت به طرف امت حزب‌الله تیراندازی می‌شود که منجر به مجروح شدن عده‌ی زیادی می‌شود که شهید بزرگوار علی تقویان نیز جزو مجروح شدگان بود و در روز30 بهمن سال 57 به شهادت می‌رسد و در شهر مقدس مشهد تشییع و در بهشت رضای این شهر به خاک سپرده می‌شود.