ساعت:

7:45 ق.ظ

تاریخ:

19 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

شهردار شیروان: تخلف ساخت و ساز؛ مسبب خدشه به معماری و مبلمان شهری

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: حفظ اصالت و توجه به عمران و آبادانی شهری در اولویت کار شهرداری با مد نظر قراردادن معماری و کار زیربنایی در انجام امور، بوده و تخلف در ساخت و ساز؛ موجب بروز مشکلات  متعدد در معماری شهر می شود. شهرداری ثابت قدم در جلوگیری از ساخت و سازهای مخالف و بدون پروانه است.

 

 

 

جعفر بورنگ”شهردار شیروان” در جلسه سی ام تیر 94 با مسئولین و کارشناسان واحدهای شهرسازی و بازرسی/اجراییات بیان داشت: خدمات رسانی شهری، عمران و آبادانی شهر، معماری به خصوص معماری اسلامی، فراگیری و توجه در نحوه خدمات رسانی و اهتمام به سلامت مردم و توجه به امور جانبازان باید بصورت فنی و اصولی مدنظر باشد و می بایست با دقت در عدم تخریب محیط زیست و همچنین با نگاه عدالت گستر در تمامی امور بخصوص جوانان و بانوان را در سرلوحه کار داشته باشیم.

 

 سکاندار مدیریت شهری افزود: علاوه بر امور عمرانی از جمله آسفالت، اصلاح معابر، روان شدن ترافیک و ساخت پل های زیر گذر و روگذر و … و اقدامات در بخش خدمات شهری و فضای سبز، اقدامات جدی در حوزه فرهنگی داشته باشیم و تلاش نماییم که در تمامی حوزه ها با سرعت توأم با دقت و از زوایای مختلف ورود نماییم.

 

 

بورنگ یادآور شد: باید با رویکرد خدمت به مردم و در جهت اعتلای روزافزون این مهم، منشوری داشته باشیم، تا کارها بصورت گروهی، تخصصی و بر اساس زمان مشخص پیش رود.

 

 شهردار شیروان به لزوم همکاری همه دستگاه ها، مدیران و مسئولین در امر مدیریت شهری اشاره نمود و ادامه داد: در خصوص تخلفات ساخت و ساز که شهرداری ها با ارجاع موضوع به کمیسیون ماده صد قانون شهرداری ها، با جریمه مواجه می شوند، ولی شهرداری اصلاً راضی نیست که ساخت و سازها با تخلف اداره شود، زیرا این مسئله ساخت و سازهای بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه موجب بروز مشکلات  متعدد در معماری شهر می شود و باید این مسئله از تخلف به جریمه بصورت زیرساختی مدیریت شود، تا مردم از ساخت و ساز خلاف قانون پرهیز نموده و به اخذ پروانه قبل از ساخت راغب گردند و شهرداری ها هم از این طریق، درآمد کسب نماییند، تا مشکلات ساختاری هم زیربنایی حل شود. خدشه به معماری شهر، مبلمان شهری را نیز نازیبا می نماید.