ساعت:

3:58 ب.ظ

تاریخ:

6 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

شهردار شیروان: توان عملیاتی شهرداری در بحران، زبانزد شد.// خوب مدیریت کردن، شرط اول مسئولیت پذیری است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ جعفر بورنگ”شهردار شیروان” با اشاره به گزارش زلزله حدود 5 ریشتری در روستای چوکانلو در بخش سرحد شیروان و مقارن ساعت 25/01 بامداد روز دوشنبه 28 مهر 93، ابلاغی معاون فرماندار شهرستان شیروان خبر داد.

 

 

 

جعفر بورنگ”شهردار شیروان” گفت: مقارن ساعت 25/01 بامداد روز دوشنبه 28 مهر 93 و طی تماس تلفنی روحانی”معاون فرماندار شهرستان شیروان” مبنی بر وقوع زلزله حدود 5 ریشتری در روستای چوکانلو در بخش سرحد شیروان و تشکیل جلسه فوری فوق العاده ستاد مدیریت بحران شهرستان به ریاست فرماندار شهرستان شیروان، اینجانب مقارن ساعت 30/01 در محل فرمانداری حاضر، که متعاقب حضور سایر اعضای ستاد، جلسه تشکیل و بر مبنای مصوبه با منشأ دستور کار، بلافاصله دستور اعزام نیروهای امدادی و عملیاتی شهرداری را صادر و بعنوان اولین حاضر در فرمانداری و جزء اولین ها در منطقه، توان عملیاتی امدادی شهرداری شیروان، زبانزد شد.

 

سکاندار مدیریت شهری شیروان گفت: با حضور نیروهای واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی، خدمات شهری، عمران، موتوری و سایر عوامل دست اندرکار در امر عملیات امدادی از شهرداری، اقدامات اطفاء حریق، آواربرداری و نجات مصدومین و انتقال آنان و متوفیان با اوامر فرماندار شهرستان شیروان و ریاست ستاد مدیریت بحران شهرستان، دستور و نظارت بنده و حضور مسئولین واحدهای زیربط شهرداری شیروان اعم از رمضانعلی شارعی”مسئول واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان”، اسحق ربیعی”مدیر امور اجرایی شهرداری شیروان” و ابوذر رجایی”مسئول واحد عمران شهرداری شیروان” صورت پذیرفت.

 

شهردار شیروان ادامه داد: برای پیشرفت صحیح، دقیق و مستمر اقدامات عملیاتی امدادی، ابوذر رجایی”مسئول واحد عمران شهرداری شیروان” را مأمور آماده باش روز وقوع حادثه نمودم و خود به همراه ریاست و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان برای برنامه ریزی مدیریت بحران مزبور عازم مرکز ستاد شده و در راستای ادای وظایف قانونی پیگیر اقدامات شدم.

جعفر بورنگ گفت: از هدف این برنامه ناگهانی و بدون خبر قبلی ستاد مدیریت بحران کشور بعنوان یک مانور سنجش مدیریت بحران و دستگاه های متولی، نیز برای ارتقای توان عملیاتی، کشف نیازمندی های لازم در این حوزه و شناسایی نقاط قوت و ضعف این گونه برنامه خبر داد.

 

 

وی با اشاره به انجام کار گروهی منسجمی که در این مانور انجام شد، افزود: تمامی اشخاصی که در برگزاری این مانور حضور یافته و خدمت نمودند، اگر در آینده بحرانی واقعی بوقوع پیوندد، به خوبی می توانند مدیریت کنند و هماهنگی ها نیز بهتر انجام می شود.

گفتني است؛ پس از انجام مانور، نمايندگان سازمان هاي تخصصي و عمومي عضو ستاد مديريت بحران شهرستان در نشست ارزيابي مانور برگزار شده، شرکت نمودند و به بررسي نقاط ضعف و قوت اجراي مانور پرداختند.

 عقیل آریان فرد”مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان” از نظر شهردار شیروان مبنی بر تأکید وی بر اینکه عمرِ مدیریت بسیار کوتاه است، اشاره نمود و گفت: جعفر بورنگ بر این باور است که: فرصت در اختیار مدیر بسیار اندک بوده و خوب مدیریت کردن، شرط اول مسئولیت پذیری است و در این میان، کسی که از لحظه‌ها بیشترین استفاده را کرده و با برنامه‌ریزی اقدامات ماندگاری را سبب‌ساز شده، موفق خواهد بود.