ساعت:

5:47 ب.ظ

تاریخ:

6 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

شهردار شیروان: روز وحدت حوزه و دانشگاه از یادگارهای ارزشمند امام(ره)

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: امام (ره) با آگاهی کامل نسبت به واقعیت‌های تاریخی، راه حل مشکلات، بقاء استقلال و شعار نه شرقی و نه غربی در کشور را، در آمیخته شدن روشنفکران و تحصیل کردگان جدید، با دین و ایمان مذهبی و نیز آشنا شدن روحانیون با پیشرفت‌های علمی جهان و تجربه روش‌های جدید می‌دانستند.

 

 

 

 

جعفر بورنگ”شهردار شیروان و متصدی اقامه نماز شهرداری شیروان” در جلسه ستاد اقامه نماز و رسیدگی به نمازخانه های شهرداری شیروان، ضمن عرض تسلیت شهادت آیت الله مفتح گفت: روز وحدت حوزه و دانشگاه از یادگارهای ارزشمند امام(ره) است. این مسئله هم مثل همه تدابیر و تصمیم‌های مهمی که در راه جریان صحیح و اسلامی جامعه ما، آن حکیم عالی مقام و آن انسان والا و بصیر مطرح کردند، یکی از برکات وجودی ایشان می باشد.

 

شهردار شیروان افزود: شهید مفتح از جمله افرادی بود که توطئه استعمار در جدا نگاه داشتن دو قشر دانشگاهی و روحانی، از هم را با تمام وجود احساس کرده بود. وی در راه تحقق بخشیدن به آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، ایجاد وحدت میان این دو قشر مهم جامعه را وجهه همت خود قرارداد.

 

 

جعفر بورنگ در ادامه متن پيام امام خميني قدس سره به مناسبت شهادت دكتر مفتح را برای اعضای ستاد اقامه نماز شهرداری شیروان نیز قرائت نمود. متن پیام بشرح ذیل:

 

بسم الله الرحمن الرحيم

انا لله و انا اليه راجعون

آن گاه كه منطق قرآن آن است كه ما از خداييم و به سوي او مي رويم و مسير اسلام بر شهادت در راه هدف است و اولياي خدا عليهم السلام شهادت را يكي از ديگري به ارث مي بردند و جوانان متعهد ما، براي نيل شهادت در راه خدا درخواست دعا مي كرده و مي كنند، بدخواهان ما كه ا زهمه جا وامانده، دست به ترور وحشيانه مي زنند، ما را از چه مي ترسانند؟ امريكا خود را دلخوش مي كند كه با ايجاد رعب در دل ملت كه سربازان قرآنند، مي تواند وقفه اي در مسير حق و عقب گردي از جهاد مقدس در راه خدا ايجاد كند، غافل از اين كه ترس از مرگ براي كساني است كه دنيا را مقر خود قرار داده و از قرارگاه ابدي و جوار رحمت ايزدي بي خبرند. اينان از كوردلي، صحنه هاي شورانگيز ملت عزيز و شجاع ما را در هر شهادتي، پس از شهادتي كه در پيش چشمان خيره ي آنان منعكس است، نمي بينند. «صُمٌّ بُكمٌ عُميٌ فَهُم˚لا يَعقِلُون» اينان مي بينند كه هزار و سيصد سال بيشتر از صحنه ي حماسه آفرين كربلا مي گذرد و هنوز خون شهيدان ما در جوش و ملت عزيز ما در حماسه و خروش است.

جناب حجت الاسلام دانشمند محترم آقاي مفتح و دو نفر پاسداران عزيز اسلام رحمة الله عليهم به فيض شهادت رسيدند و به بارگاه ابديت بار يافتند و در دل ملت و جوانان آگاه ما حماسه آفريدند و آتش نهضت اسلامي را افروخته تر و جنبش قيام ملت را متحرك تر كردند. خدايشان در جوار رحمت واسعه ي خود بپذيرد و از نور عظمت خود بهره دهد. اميد بود از دانش استاد محترم و از زبان علم او بهره ها براي اسلام و پيشرفت نهضت برداشته شود و اميد است، از شهادت امثال ايشان بهره ها برداريم. من شهادت را بر اين مردان برومند اسلام تبريك و به بازماندگان آنان و ملت اسلام تسليت مي دهم.

سلام بر شهيدان راه حق

روح الله الموسوي الخميني

 

متصدی اقامه نماز شهرداری شیروان در جلسه مزبور از اعضای ستاد اقامه نماز و رسیدگی به نمازخانه های شهرداری شیروان خواست تا از فعالان در برپایی اقامه نماز در این نهاد عمومی به نحو مقتضی تجلیل شود و هم در برگزاری مسابقه اذان بین کارکنان اقدام و گواهینامه تشویقی در این زمینه به برترین ها اعطاء، تا با درج در پرونده پرسنلی کارکنان به عنوان تشویق کسانی که در راستای نهادینه شدن نماز جماعت در شهرداری و پارک ها همت می‌کنند، حداقل تقدیری شود.

 

جعفر بورنگ در پایان یادآور شد: توجه به فرائض دینی و مذهبی از جمله نماز، زمینه موفقیت و رشد و کمال انسان‌ها را فراهم می کند، که لازم است کارکنان به آن توجه جدی کنند و بر شما اعضای ستاد اقامه نماز شهرداری است که در پخش به موقع اذان و برنامه های اشاعه نماز و نیایش و دعاهای روزانه همت دوچندان ورزید.