ساعت:

6:33 ق.ظ

تاریخ:

27 مهر 1403

شهرداری شیروان

شهردار شیروان: عدم تداخل وسايط نقليه و عابر پياده با احداث پل هوایی عابرپیاده

به گزارش روابط عمومی شورای شهر و شهرداری شیروان؛ ساخت پل‌های مدرن هوایی عابرپیاده با ساختار جدید، نمای شهری شیروان را متحول می سازد. یکی از مباحث مطرح شده در شهر، ایجاد فضا‌ها و مبلمان شهری با استفاده از فناوری های روز و خلاقیت است.

جعفر بورنگ”شهردار شیروان” ضمن تصریح اینکه، یکی از مواردی که چندی است مورد انتظار مردم برخی از مناطق شهر شیروان قرار گرفته، بحث پل‌ هوایی عابرپیاده است که هر چند در برخی از شهرها و حتی کلان شهرها حسب مشکلات سنتی بودن آن، مورد استقبال شهروندان قرار نمی گیرد، اما مدیریت شهری شیروان، علیرغم هزینه بالای آن و برای اجابت خواسته مردم و با امید کاهش تصادفات و هم برای تحول در فضای شهری شیروان، طراحی و جانمائی این پل‌ها را در دستور کار قرار داده است.


شهردار شیروان و رئیس شورای سازمان حمل و نقل همگانی شهر شیروان افزود: پل عابرپیاده جدید که به صورت مکانیزه و یا مجهز به آسانسور یا پله برقی می باشد، موردنظر مدیریت شهری است تا مشکلات پل های سنتی دارای پله فلزی را شاهد نباشیم و استقبال مردم بخصوص کودکان و سالمندان و معلولان نیز راحت تر باشد و با استفاده از طرح های جدید، در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولی چشمگیر در سطح شهر با نصب این پل‌ها خواهیم بود، چرا که در آنها راحتی حمل و نقل، فضای تبلیغاتی، فضای سبز و دیگر موارد لازم دیده می شود.

مسعود الهی” معاون شهرداری شیروان و رئیس هیئت مدیره سازمان حمل و نقل همگانی شهر شیروان و حومه” ادامه داد: طراحی، ساخت و نصب این چند پل حداقل یک پروسه یک و نیم ساله را می طلبد که در صورت تأمین اعتبار آن، با انتخاب پیمانکار مربوطه، محقق خواهد شد و هزینه هر دهنه پل مدرن بالغ بر یک میلیارد تومان برآورد شده است.


الهی در پایان به اهداف و مزاياي پل های عابرپیاده مکانیزه نیز اشاره ای داشت: 1– میزان حجم تردد عابر و سواره رو. 2- سرعت بالای اتومبیل ها یکی مهمترین از دلایل احداث است. 3- استفاده عابران از پل‌های عابر پیاده. 4- درجهت تسهیل و اولویت بخشی به حرکت سواره و عابران پیاده 5- کاهش ترافيک موجود در خيابان ها ناشي از تردد شهروندان و تسهيل در عبور و مرور ايمن افراد. 6- تداخل عابر پياده با وسايط نقليه و زمان معطلي وسايط نقليه كاهش مي يابد. 7- به منظور جلوگیری از خطرات جانی و مالی و همچنین ارتقاء کیفیت بصری در فرمت مبلمان شهری