ساعت:

10:45 ق.ظ

تاریخ:

5 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

شهردار شیروان: نقص فنی در نقشه های مجتمع تجاری؛ دلیل توقف کوتاه اجرای پروژه

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: عمليات اسکلت و سازه پروژه مجتمع تجاري و پارکينگ طبقاتي میدان انقلاب در حال انجام مي باشد و نقص فنی در نقشه های مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی که در سنوات قبل تهیه شده بود، دلیل توقف کوتاه مدت اجرای این پروژه بود.

 

 

 

جعفر بورنگشهردار شيروان با اشاره به مشکلات ترافيک میدان انقلاب، گفت: پروژه مجتمع تجاري و پارکينگ طبقاتي میدان انقلاب داري 8 طبقه است که 4 طبقه ي آن تجاري و در چهار طبقه دیگر آن حدود 260 واحد پارکينگ پیش بيني شده است، که بعد از سقف هشتم با استفاده از سقف سبک يک شهربازي سر پوشيده پیش بینی شده، امیدواریم با اتمام این پروژه مشکلات ترافیک میدان انقلاب به عنوان اولویت مرتفع شود.

 

 

وی با اشاره به تأخیر به وجود آمده در این طرح، عنوان کرد: نقشه های پروژه مجتمع تجاري و پارکينگ طبقاتي میدان انقلاب در سالهای قبل طراحی شده بود و وجود نقص فنی در نقشه ها باعث شد چندی، کار تعطیل شود و در این مدت توسط اهل فن، نقشه ها بازبيني دوباره شد و طراحي تغیير يافت و درحال حاضر؛ پروژه بدون مشکل در حال اجراست.

 

 

سکاندار مدیریت شهری با اشاره به سوالات مردمی در مورد صرفه اقتصادی پروژه مجتمع تجاري و پارکينگ طبقاتي میدان انقلاب افزود: مبلغی که از مردم تحت عنوان حق پارکينگ دريافت مي شود، اعتبار يک بخش از این پروژه را تأمين مي نماید. بخش ديگر آن از محل پيش فروش واحد هاي تجاري تأمين مي شود. در صورتي که نقشه هاي معماري فاز دوم پروژه تکميل شود، طي دو هفته ي آينده(حداقل)، پيش فروش آغاز خواهد شد و نقدينگي مورد نظر را از خود پروژه تأمين مي کنيم. در مجموع بهترين شيوه جهت ایجاد این پروژه انتخاب شده است تا هم سود دهي بيشتر داشته باشد و هم سريع تر به نتيجه برسد. 

 

 

وی یادآور شد: در بخش اسکلت و سازه 25 درصد پيشرفت فيزيکي داشتیم و کل پروژه نیز 12 درصد پيشرفت داشته است. 

 

 

شهردار شیروان ادامه داد: براي عمليات سازه و اسکلت 4/5 ميليارد مورد نیاز است که همين مبلغ هم براي نازک کاري لازم است و براي تاسيسات و پله برقي و آسانسور 2 ميليارد تومان پيش بيني مي شود. کل پروژه با اعتباري بالغ بر 11 ميليارد تومان تکميل شود. عمليات سفت کاري تا پايان ارديبهشت ماه به اتمام مي رسد و اميدواريم بتوانيم تا پايان سال 95 پروژه به بهره برداري برسانيم.