ساعت:

2:13 ب.ظ

تاریخ:

1 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

شهردار شیروان: پاکبان؛ خدمتگزارترین خادم در مدیریت شهری شیروان// اجرکم عندالله

به گزارش روابط عمومی شهرداری شیروان؛ بزرگ رهبر جهان اسلامحضرت خاتم الانبیاء(ص) در پیامی جهانی به پیروان خود چنین رهنمود می دهد:«ایما مسلم خدم قوما من المسلمین الا اعطاه الله مثل عددهم خداما فی الجنة . هر مسلمانی که به گروهی از مسلمانان خدمت کند، خداوند متعال به تعداد آنان، خدمتگزارانی را در بهشت به او عطا خواهد کرد.». هر مسلمان وظیفه شناس و مسئولیت پذیر در هر پست و مقامی که باشد، باید در امر خدمت رسانی همت نماید و تلاش خود را مضاعف گرداند .

 

 

 

جعفر بورنگ”شهردار شیروان” که خود را خادم اهل بیت(ع)، انقلاب و مردم می داند، ضمن قدردانی از خدمات پرسنل شهرداری شیروان بعنوان خادمین مردم، پاکبان ها را خدمتگزارترین قشر خادم در مدیریت شهری شیروان دانست و گفت: نیروی انسانی مبنای پیشرفت هر کشوری قلمداد می‌شود و این طیف زمینه ساز هر توسعه و پیشرفتی است و بازوی ستادی این نهاد عمومی غیردولتی عام المنفعه هم در بخش های خدماتی و عمرانی، زحمات بسیاری را در سرما و گرما متحمل می شوند.

 

شهردار شیروان با تأکید بر احقاق حقوق حقه کارگران زحمتکش و نیروهای سخت کوش که در زمینه رفت و روب و تنظیف و پاکیزگی شهر تلاش می‌نمایند، یادآور شد: باید فضایی ایجاد کنیم تا این عزیزان هنگامی که از سر کار بر می‌گردند، پاکیزه و با نشاط وارد جمع خانواده صبور، عزیز و مؤثر در خدمتگزاری خوب سرپرست شان شوند و این محقق نمی شود، مگر با برنامه ریزی ما و تعامل و حُسنِ نظر شهروندان.

 

 

بورنگ خطاب به معاونین و مدیران شهرداری شیروان با محوریت معاونت خدمات شهری شهرداری، گفت: اینجا دارالمصلین شیروان است و همه شهر و شهروندان آن، دارای ارزش و مقام والایی هستند و خدمتگزاری شهروندان فهیم شیروان شهر فرهنگ و نماز، افتخاری است عظیم، پس بیاییم با دلسوزی به شهر و شهروندان، شهرداری و کارکنان و کارگران صدیق شهرداری، افتخار خدمتگزاری صادقانه را از دست ندهیم.

 

 

سکاندار مدیریت شهری شیروان، با اشاره به نقش پاکبانان در زیبایی و پاکیزگی شهر که آن را بسیار مهم هم تلقی نمود، ضمن یادآوری در سیره امام حسین علیه السلام که درآن، خدمت رسانی به هر کسی به اندازه معرفت اوست. زیرا پرسودترین سرمایه هر کسی گوهر معرفت و علم و ادب است و تمام امور زندگی و فلسفه خلقت انسان برای وصول به این مقام است و این سرمایه جاویدان – برخلاف سرمایه های مادی – در دنیا و عقبی با انسان همراه است، سخنی هم با مردم داشت و آن اینکه؛ شهروندان نیز در پاکیزگی شهر سهیم بوده و می بایست در نحوه مدیریت پسماند شهری با شهرداری و نیروهای خدماتی(پاکبانان) همکاری ویژه ای داشته باشند، چون شهر متعلق به همه ماست.

 

رییس شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری شیروان با تأکید بر ارزش خدمتی همه کارکنان شهرداری به خصوص پاکبانان این نهاد، افزود: انجام كار، مطلوب خداوند است و همچون عبادت و جهاد در راه خدا مقدس است. پيامبر اكرم(ص) مي‌فرمايد: عبادت هفتاد پاره است و برترين آن، طلب روزي حلال است. مقام معظم رهبري(دامت برکاته) در خصوص قداست شغل مي‌فرمايد: تقدس كار و تكريم كارگر بايد در رأس برنامه‌ها باشد و در منطق اسلام، كار، عمل صالح و عبادت است كه اين، جايگاه و ارزش كارگر را در نظام اسلامي نشان مي دهد. هر شغلی که برای جلب رضای خدا، کسب روزی حلال و خدمت به مردم باشد بسیار پسندیده است و خداوند را نیز خشنود می کند و فرقی هم بین شغل ها از لحاظ ارزش و مقام وجود ندارد و اگر همه شغل ها بخاطر خدمت به خلق الله باشد، هیچ یک بر دیگری برتری ندارد به شرطی که برخی از دوستان یک شغل را بر شغل دیگری ارجحیت ندهند.

 

جعفر بورنگ مطلب خود را اینگونه پایان داد: پاکبانان(رفتگران) شهرداری، خادمین نارنجی پوشی هستند که هیچ گونه نمی توان برای کار مقدس آنان ارزش گذاری کرد، به آنان دست مریزاد می گویم و همین بس که: اجرکم عندالله.