ساعت:

10:22 ق.ظ

تاریخ:

1 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

طرح هبه: لوازم خانگی مازاد شما هدیه به نیاز مندان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان :سازمان پسماند شهرداری شیروان با هدف استفاده صحیح از وسایل و اصلاح الگوی مصرف اقدام به اجرائی طرح هبه نمود.

 


 

 

علی اصغرعلی  بابائی  مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند گفت اصلاح الگوی مصرف رهیافتی معنوی در جهت پیگیری از اصراف و تجل گرایی است که فرآیند آن می تواند در جهت ترویج فرهنگ نوع دوستی و مشارکت معنوی جامعه در حمایت از مستمندان بسیار موثر باشد .

طرح هبه رویکرد جدید در جلب مشارکت مردم در حمایت از مستمندان با محوریت مدیریت شهری است . توسعه و گسترش مشارکت مردم در اجرای این طرح معنوی  می تواند موجب توسعه این اقدام باشد  .

                                                           

علی بابایی افزود: جلوگیری از انباشت ضایعات و صدمه خوردن کالا‌ها، جلوگیری از راکد ماندن سرمایه بلا استفاده در خانه، افزایش فضای مفید در انبار‌ها، اتاق‌ها، کمد‌ها و کابینتهای منزل، کاهش اقلام سرگردان در فضای خانه، در دسترس بودن اقلام مورد نیاز به راحتی و در کمترین زمان و جلوگیری از مفقودشدن آنها، جلوگیری از خریدهای اضافی و غیر ضروری و همچنین ایجاد فرهنگ صرفه جویی و کاهش هزینه را می‌توان از مهم‌ترین آثار اجرایی این طرح اشاره کرد.


مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیروان در ادامه ،  با بیان اینکه طرح هبه در سالهای گذشته در شهرهای بزرگ همانند تهران اجرا شده و آثار خوبی نیز داشته است افزود: در اجرای این طرح اولویت اول با وسایل خانگی که قابلیت تعمیر داشته باشد است، که در این راستا سازمان پسماند شهرداری شیروان  آمادگی دارد تا در صورت تماس همشهریان با شماره تماس   36241520   با اعزام اکیپ‌هایی این وسایل را جمع آوری کنداین طرح تا پایان اسفند ماه سال جاری ادامه دارد