ساعت:

5:30 ب.ظ

تاریخ:

10 فروردین 1403

شهرداری شیروان

عضو شورای فرهنگ عمومی: هدف همان خط پیروزی خون بر شمشیر است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: جعفر بورنگ”شهردار و عضو شورای فرهنگ عمومی شیروان” با اشاره به اینکه هدف از عزاداری برای امام حسین(ع)؛ ترویج خط سیدالشهدا(ع) و انقلاب کربلا است، اساساً هدف را همان خط پیروزی خون بر شمشیر برشمرد و برنامه های مدیریت شهری را در ایام محرم، تشریح نمود.

 

 

عضو شورای فرهنگ عمومی شیروان در نشست هماهنگی برنامه‌های استقبال از محرم با یادآوری اینکه  محرم کانون عزت، انسجام و وحدت امت اسلام است، اظهار کرد: شهرداری شیروان با بسیج همگانی به استقبال این ماه می‌رود.

 

 

وی برگزاری ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری ویژه‌ برنامه‌های ماه محرم، آئین سیاه‌پوش نمودن شهر و تبلیغات محیطی با همکاری هیئت‌های مذهبی، جوانان، مردم و مسئولین، اصناف و کارکنان خدوم شهرداری و حمایت از کارهای فرهنگی مذهبی در راستای ماه محرم را از فعالیت‌های شهرداری  شیروان برشمرد.

 

 

جعفر بورنگ گفت: اساساً مهم‌ترین اهداف مورد نظر ما در اجرای این ویژه برنامه‌ها، معرفی مؤلفه‌های سبک زندگی حسینی(ع) است.

 

به گفته شهردار شیروان؛ اجرای این ویژه برنامه‌ها در شهرستان شیروان  با تأکید بر برجسته‌سازی جلوه‌های قیام حسینی(ع) صورت می‌گیرد.

بورنگ تأثیرات احساسی و عاطفی ماه‌های محرم و صفر در روحیات مردم را مهم برشمرد و ادامه داد: به طور حتم دشمنان اسلام با شناخت این موضوع طی یک برنامه‌ریزی منسجم، تصمیم دارند با تحریف این مراسم آن‌را به فراموشی بسپارند.

 

 

شهردار شیروان از عاشورای حسینی به عنوان شکوهمندترین حماسه تاریخ بشری یاد کرد و افزود که در آن قهرمان‌ترین و شجاع‌ترین انسان‌ها، بزرگ‌ترین حماسه تاریخ را پدید آوردند.

 

سکاندار مدیریت شهری شیروان هدف از عزاداری برای امام حسین(ع) را ترویج خط سیدالشهدا(ع) و انقلاب کربلا ذکر کرد و گفت: اساسا این هدف همان خط پیروزی خون بر شمشیر است .