ساعت:

4:11 ق.ظ

تاریخ:

1 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

فرمانده آتش نشانی و خدمات ایمنی: مسئوليت همگاني در تأمين ايمني گروههاي آسيب پذير

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: بر اساس اعلام كارگروه اجتماعي آموزش و فرهنگ ايمني راههاي كشور روزهاي شنبه 23 آبان بنام عابرين پياده ، چهارشنبه 27 آبان بنام ايمني موتورسيكلت سواران و پنج شنبه 28 آبان بنام روز رانندگان نامگذاري شده است. نامگذاري این روزها در تقویم کشور به عنوان گراميداشت يادمان قربانيان سوانح رانندگي در كشور صورت پذیرفته است.

 


 

رمضانعلی شارعی”فرمانده آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان” جلب توجه افكار عمومي جامعه نسبت به مسئوليت اجتماعي همگاني در قبال رانندگي ايمن و تأمين ايمني گروههاي آسيب پذير را از اهداف نامگذاري روزهاي شنبه ۲۳ آبان را روز عابران پياده، يكشنبه ۲۴ آبان را روز قربانيان سوانح رانندگي، دوشنبه ۲۵ آبان را روز كودكان و دانش‌آموزان، سه‌شنبه ۲۶ آبان را روز سالمندان و افراد كم‌توان، چهارشنبه ۲۷ آبان را روز موتورسيكلت‌سواران، پنج‌شنبه ۲۸ آبان را روز رانندگان و جمعه ۲۹ آبان را روز خانواده به عنوان گراميداشت يادمان قربانيان سوانح رانندگي در كشور برشمرد و بیان داشت: ارتقاء ضريب ايمني راه ها و كاهش تلفات و خسارات در رانندگي تنها با همكاري و همت نهادهاي مسئول و استفاده از امكانات و ظرفيت هاي موجود تحقق مي يابد.

 

 

گفتنی است: انسان را می توان به عنوان عامل حفظ ايمني در حوزه ساخت خودرو٬ جاده و فرهنگ‌سازي بين كاربران عنوان نمود. داشتن حس مسئوليت و عدم توجه به منافع شخصي، مهم ترين عامل برقراري ايمني و جلوگيري از بروز سوانح دلخراش رانندگي است، اگر جاده و خودرو به گونه‌اي ايمن و صحيح ساخته شوند و دركنار آن كاربران نيز از قوانين تبعيت كنند، مشكلي به وجود نخواهد آمد. ان شاء الله