ساعت:

9:43 ق.ظ

تاریخ:

7 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

محمّدزاده قانعی: تبیین و ترویج وقف، همان ترویج سبک زندگی دینی است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: در سوره مبارکه بقره در رابطه با وقف آمده؛ آن هایی که اموال شان را در راه خدا انفاق می کنند در شب، روز، پنهان و آشکار برای آنان در نزد پروردگارشان پاداش است. وقف؛ منبع و انگیزه کار نیک و تداوم خیرخواهی در میان بخش های جامعه است که موجب از بین رفتن حسادت ها و کینه ها می شود.

 

 

محمّد محمّدزاده قانعی”رییس شورای اسلامی شهر شیروان” با گرامی داشت بیست و نهم آذر”رو وقف”، بیان نمود: وقف احسانی ماندگار و اقدامی خداپسندانه ای است که از طریق آن می توان بخش های قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را شناخت و با اموال و دارایی های افراد نیکوکار داوطلبانه برای رفع آنها به کار بست.

 

 

رییس شورای اسلامی شهر شیروان که در جمع صمیمی اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرداری شیروان و نیز ستاد اقامه نماز شهرداری شیروان بود، پس از استماع اهداف شورا و ستاد مزبور متشکل در شهرداری، یادآور شد: در امور فرهنگی هر چه کار نماییم، کم است و در تمامی حوزه های فرهنگی با تهیه فیلم و تصویر و معرفی فعالان عرصه نماز، نیایش، عفاف، حجاب، امر به معروف و وقف که 29 آذر به آن نام گذاری شده، می توان در ترویج این اقدامات واجب و حسنه تاثیر گذار بود و مردم به این وسیله ها نیز می توانند از آثار و نتایج مباحث مزبور آگاه تر شوند.

 

 

محمّدزاده قانعی از شهرداری در زمینه های فرهنگی تشکر نمود و با توجه به پیش روی بودن حلول ماه ربیع الأول، اقدامات شهرداری را در قبل و حین ماه محرم و صفر ستودنی دانست و ادامه داد: در سوره مبارکه بقره در رابطه با وقف آمده؛ آن هایی که اموالشان را در راه خدا انفاق می کنند؛ در شب، روز، پنهان و آشکار برای آنان در نزد پروردگارشان پاداش است. وقف؛ منبع و انگیزه کار نیک و تداوم خیرخواهی در میان بخش های جامعه است که موجب از بین رفتن حسادت ها و کینه ها می شود.

 

 

این فعال فرهنگی مذهبی در پایان متذکر شد: کسانی که از موقات استفاده می کنند؛ باید مسایل شرعی را رعایت کنند.