ساعت:

5:17 ق.ظ

تاریخ:

8 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

محمّدزاده قانعی: زبان هنر ابزاری برای تأثیر گذاری فرهنگ حسینی(ع)

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: امروزه اگر بخواهیم پیامی در جامعه بشری پایدار بماند یکی از بهترین راه‌های آن استفاده از ابزار هنر است، لذا می‌توان از این ابزار در انتقال مفاهیم عاشورایی و ترویج این مکتب استفاده کرد. زبان هنر ابزاری برای ماندگاری، پویایی وتاثیر گذاری فرهنگ حسینی(ع) است.

 

 

 

 محمّد محمّدزاده قانعی”رییس شورای اسلامی شهر شیروان” با تاکید برنقش زبان هنر در انتقال مفاهیم و ارزش ها، اظهار داشت: حادثه عاشورا؛ یک فرهنگ و مکتب جاری و پویا می باشد و ظرفیت های بالقوه فراوانی در میان هنرمندان دیار نماز و نیایش جهت تبیین ارزش های اسلامی وجود دارد و باید از ظرفیت های موجود در راستای ارتقاء و گسترش فرهنگ و هنر جامعه استفاده شود.

 

 

رییس شورای اسلامی شهر شیروان که خود فعال مذهبی فرهنگی است، زبان هنر و فرهنگ را  ابزاری تأثیر گذار در ماندگاری فرهنگ عاشورا دانست وافزود: حادثه جانگداز عاشورا یک فرهنگ و مکتب جاری و پویا می باشد. زبان هنر و فرهنگ، نیز گویاترین زبان برای ارتقاء و آموزش فرهنگ شهری بوده و با استفاده از این مقوله می توان کارهایی کرد که با استفاده از سایر ابزارها امکان پذیر نیست.

 

 

محمّدزاده قانعی ادامه داد: شورا و شهرداری با درک اهمیت مبحث فرهنگ و هنر اسلامی، در کنار کارهای عمرانی و خدماتی به ارتقا فرهنگ و هنر اجتماعی نیز توجه ویژه ای دارد و شهرداری شیروان باب جدیدی در زمینه آموزش فرهنگ شهرنشینی و شهروندی باز نموده است.