ساعت:

4:22 ب.ظ

تاریخ:

30 فروردین 1403

شهرداری شیروان

محمّدزاده قانعی: شورای اسلامی شهر، نماد خرد و تصمیم گیری جمعی

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ نظام‌ مدیریت‌ شهری شیروان‌ با هدف‌ اداره‌ مطلوب‌ امور شهر و در راستای تحقق خواسته مردم، سعی‌ نموده با بهره‌گیری از خردجمعی در حل مسائل شهری به کمال رسالت خویش دست یابد.

 

محمّد محمّدزاده قانعی”رییس شورای اسلامی شهر شیروان” با تأکید بر اهمیت بهره‌گیری از خردجمعی در حل مسائل شهری شیروان، اظهار داشت: با نگاهی در اندیشه‌های اصیل اسلامی و انقلابی درمی‌یابیم که مدیریت مبتنی بر مشورت و شورا، همیشه یکی از ارکان مدیریت در عرصه‌های خرد و کلان جامعه اسلامی بوده است، از این رو تحکیم نهاد شورا، با منشأ و برخواسته از اندیشه‌های اسلامی است.

 

 

 

 

 

این کارشناس الهیات و معارف اسلامی ضمن اشاره به فرازی از قرآن مجید “وَشاوِرهُم فِی الاَمر” تصریح کرد: قرآن کریم خطاب به عقل اول عالم امکان، یعنی حضرت محمد(ص)، اشاره به مشورت در همه امور دارد و این نشان می‌دهد که وقتی این نکته به پیامبر متذکر شده، قطعاً ما هم بعنوان خادمین مردم در شورای اسلامی شهر شیروان از این قائده مستثنی نیستیم.

رییس شورای اسلامی شهر شیروان افزود: ‌شهر مرکز فرصت‌ و محیطی‌ برای‌ ارائه‌ توانائیهای‌ بالقوه‌ انسانی‌ است و کارکرد مدیریت‌ شهری‌ کارآمد به‌ عنوان‌ یک‌ نهاد مدیریتی‌ فراگیر و درگیر با موضوع ها و پدیده‌های‌ بسیار گسترده‌ و متنوع‌ شهر و شهرنشینی‌ ضروری‌ است‌ تا نهایتاً‌ دستیابی‌ به‌ توسعه‌ انسانی‌ پایدار در شهر میسر گردد و این امر با استفاده از خرد جمعی امکان پذیرتر می شود و طبیعتاً کار مبتنی بر تصمیم گیری جمعی، نتایج صحیح تری را هم در شهر در پی دارد.

محمّدزاده قانعی یادآور شد: مدیریت شهری شیروان نماد تصمیم گیری بر اساس خرد جمعی است و نتایج آن نیز برای مردم ملموس و به عینه ظاهر است و امروز کارهای خوبی در شهر در حال اجرا یا در دستور کار اقدام می باشد و طرح ها و پروژه های خوب عمرانی، خدماتی و فرهنگی رو به رشد است و در آینده ای نزدیک ان شاءالله تحول چشمگیری را ناشی از اقدامات شهرداری در شهر شاهد خواهیم بود و شورای اسلامی شهر و شهردار شیروان بر آن بوده و هستند تا تصمیم‌ها، اولاً تصمیم‌های بلند مدت و البته بر اصول و مبانی اسلامی و انقلابی باشد و ثانیاً نسبت به نتیجه رخدادها و اقدامات مسئولیت‌پذیر بوده، زیرا خود نیز در آن سهیم می باشند.

وی ادامه داد: انسان‌ها با مشورت و با احترام به آراء یکدیگر و با استفاده از عقل و خرد جمعی بر ظرفیت علمی و شخصیت انسانی خود می‌افزایند. چرا که باور داریم، وقتی که ما در صحنه انتخابات منتخب مردم شدیم، در واقع یک جامعه بزرگ، خادمان خود را انتخاب کرده اند، پس مبرهن است که کل جامعه در مشورت سهیم می باشند.