ساعت:

10:03 ب.ظ

تاریخ:

5 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

مسعود الهی: ارتقاء سطح ايمني دانش‌آموزان، اولويت کاری مديريت شهري

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ در راستای اجرای طرح استقبال از آغاز بهار علم و دانش، پیش بینی های لازم در زمینه ایمن سازی معابر و شوراع عمومی با محوریت معابر منتهی به مدارس و خط کشی مجدد و واضح خط عابر پیاده در سطح شهر آغاز شده است.

مسعود الهی”معاون شهرداری شیروان و رئیس هیئت مدیره سازمان حمل و نقل همگانی شهر شیروان و حومه” ضمن اشاره به اینکه در آستانه مهرماه، رفع اشکالات خطوط عابر پياده و نوسازی/بازسازی/شستشوی تابلوهای ترافیکی و مناسب سازی معابر و شوارع در دستور کار گرفته و نسبت به رنگ‌آميزي یا نصب آن‌ها اقدام خواهد شد، اظهار کرد: رانندگان بايد در مواجهه با خطوط عابر پياده به طور کامل بايستند و عابران پياده به ويژه دانش‌آموزان عزيز از روی خطوط مخصوص عابرپیاده استفاده نمايند.


 

وي با تاکيد بر اين که تأمين ايمني دانش‌آموزان اولويت کاری مديريت شهري در این ایام و فصل مدرسه است، اضافه کرد: به اين منظور از مدتی قبل تدابير و تمهيدات لازم در قالب کمیته استقبال از مهر شهرداری شیروان به عمل آمده، اما و در هر حال کنترل رفت‌ و ‌آمد دانش‌آموزان عزيز از سوي والدين آن‌ها و رعايت نکات ايمني از سوي خود اين عزيزان و دقت نظر رانندگان با کاهش سرعت و تردد با سرعت مطمئنه بخصوص در حوالی مدارس از اهميت ويژه‌اي برخوردار است. چرا که؛ کودکان به دليل جثه کوچک‌تر و قد کوتاه‌تر دامنه ديد محدودتري دارند و اين موضوع در محل‌هايي که تعداد خودروهاي پارک شده زيادتر است، اهميت بيشتري دارد.


 

رئیس هیئت مدیره سازمان حمل و نقل همگانی شهر شیروان و حومه ادامه داد: در قالب اجرای این طرح؛ خط کشی محوری، خط کشی عابر پیاده، مرمت و جمع آوری تابلوهای ترافیکی غیراستاندارد، تعمیر و تعویض چراغ های راهنمایی و رانندگی، همسطح سازی شامل پوشش روی نهر، رفع موانع فیزیکی و … اجرا شده است و در زمینه رفع سد معبر نیز بخصوص در معابر منتهی به مدارس اقدام می گردد. در ایستگاه های اتوبوس، تاکسی و مینی بوس نیز نسبت به نصب نرده و شیشه، ترمیم پوشش و تجهیزات، خط کشی محوری، نظافت، شستشو و رنگ آمیزی، هرس درختان، ایمن سازی دسترسی عابر به ایستگاه ها، نصب نقشه راهنما وبه منظور تامین رفاه حال شهروندان و به ویژه دانش آموزان دستورات لازم اجرایی صادر و ابلاغ شده، که در دستور کار واحدهای زیربط است.