ساعت:

8:39 ق.ظ

تاریخ:

7 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

نهم مهر؛ روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطین در تاریخ ایران

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان؛ امروز، نهم مهر، روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، مصادف با روز شهادت مظلومانه محمد الدوره است؛ کودکی که در آغوش پدرش، ناجوانمردانه، با گلوله دژخیمان اسرائیلی به شهادت رسید.

 

 

عقیل آریان فرد”مسئول روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان ” گفت: شهید محمد الدوره، نه اولین کودک مظلوم فلسطینی بود، نه آخرین. نهم مهر در ایران، به عنوان روز همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی نام گذاری شده است. در سال 2000 میلادی، در چنین روزی «محمد الدوره» نوجوان 12 ساله فلسطینی به گونه ای فجیع به دست نظامیان رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. رسانه های گوناگون خبری، خبر شهادت این نوجوان را منعکس کردند. تصویر شهادت او، درحالی که پشت پدر خود پنهان شده بود تا از شر حمله نظامیان صهیونیست در امان باشد، بارها از شبکه های تلویزیونی جهان پخش شد و رسوایی رژیم اشغالگر قدس و حامیان این رژیم را در دنیا، به دنبال داشت.

 

سیداحمد اکبرپور”فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر مستقر در شهرداری شیروان” ضمن اشاره به اینکه شهادت محمد الدوره، هم سالانش را به مبارزه ای بی امان تر و آگاهانه تر با اشغالگران متجاوز و زورگو تشویق کرد و صدها الدوره پا به میدان جهاد بی امان گذاشتند، در این باره گفت: از سال 2000 تا 2009 میلادی، بیش از چهار هزار کودک و زن فلسطینی ساکن نوار غزه، به شهادت رسیده اند. البته این آمار، غیر از کودکان و زنانی است که به دلیل شرایط بد زیستی و سوء تغذیه و نبود تجهیزات پزشکی جان خود را از دست می دهند.

 

اکبرپور یادآور شد: کودکان، مظلوم ترین قربانیان غزه اند. ستم رژیم صهیونیستی به آنان، چنان تأسف آور است که حتی برخی از یهودیان نیز در برابر این رفتارها اعتراض کرده اند. در دین مقدس اسلام، نیت و فعل، دو بخش جدا نشدنی و مرتبط با یکدیگرند تا آنجا که یکی از شاخصه های سنجش اعمال، نیت عمل است. در متون اسلامی، رضایت و خشنودی از اعمال گروهی، انسان را در اعمال آنها سهیم می کند، همان گونه که اعلام انزجار از اعمال ناپسند دیگران و تبرّی از دشمنان خدا واجب شمرده شده است.

 

 

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حبیب بن مظاهر مستقر در شهرداری شیروان ادامه داد: مردم و کودکان فلسطینی، لحظه های سخت و طاقت فرسایی را در زیر شکنجه و فشار و خفقان رژیم صهیونیستی می گذرانند. امروز هیچ مسلمانی نیست که فریاد کمک خواهی آنها را نشنیده باشد و امروز، سکوت در برابر این همه ستم، معنایی جز رضایتمندی از رفتار صاحبان زور و قدرت صهیونیستی ندارد و هر مسلمانی وظیفه دارد به قدر توان خود، از فلسطینیان حمایت کند.

 

 

سیداحمد اکبرپور سخن خویش را با یادآوری فرازی از سخنان مقام معظم رهبری که می فرمایند: «ملت های اسلامی به هر نحو که می توانند، باید انواع کمک های خودشان را به آن مردمی که دارند در داخل فلسطین مبارزه می کنند، برسانند. این یک تکلیف شرعی و الهی و انسانی است»، پایان داد.