ساعت:

9:16 ب.ظ

تاریخ:

31 فروردین 1403

شهرداری شیروان

هما کلالیان: با هدف اشتغال زایی و رفع بخشی از بیکاری جوانان،کارآفرینی را در شهر توسعه می دهیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان : “هما کلالیان مقدم” رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیروان در نشست خبری اظهار داشت: شهرداریها تنها نهادهایی هستند که با ادارات زیادی در تعامل هستند و به منابع و افراد زیادی در شهر دسترسی دارند و مشکلات و مسائل ریز و درشت شهر را می شناسند که با این آگاهی می توان زمینه ساز رفع مشکلات و برخی معضلات شد.

 


 

کلالیان با اشاره به 2 سال فعالیت شورای شهر شیروان گفت: شروع فعالیتهای شورا با مباحث فرهنگی است و خانه فرهنگ محلی برای توسعه امور فرهنگی است.در این واحد هم اکنون برنامه ریزی برای برگزاری کلاسهای آموزش مهارتهاتی کارآفرینی، مهارتهای فنی و آموزشهای شهروندی از جمله گوهر تراشی و جواهرسازی، ساخت ربات، کلاسهای زبان انگلیسی، آموزش قرآن و نهج البلاغه، آموزش رایانه، توسعه بنگاههای اقتصادی کوچک، تهیه برنامــــه کسب و کارو… می باشد.

وی برنامه های کمیسیون فرهنگی را در 8 واحد تقسیم کرد و این واحدها را در بخشهای؛ فرهنگی، آموزش و مشارکتهای اجتماعی، ورزشی، امور بانوان، رشد و توسعه کارآفرینی، مطالعه و پژوهش و آسیبهای اجتماعی برشمرد و مهمترین محور کمیسیون فرهنگی را نوآوری و توسعه کارآفرینی عنوان کرد و افزود: اگر کارها در این واحد به درستی انجام شود بقیه کارها نیز پیشرفت خواهند کرد.

 رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شیروان گفت: با تعامل با مرکز رشد کشاورزی و پارک علم و فناوری به دنبال آن هستیم که ایده های کسب و کار افراد خلاق را حمایت کنیم و مرکز رشدی را بعد از تهران و اردبیل در داخل شهرداری شیروان ایجاد خواهیم کرد که پایه هایی برای تبدیل شیروان به یک شهر کارآفرین در کشور است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم معظل بیکاری را رفع کنیم این است که کارآفرینی را در شهر توسعه دهیم تا ظرفیتهایی برای بخش خصوصی و سازمانهای دولتی ایجاد کنیم.

وی در پایان گفت: در پارکهای شهر شیروان غرفه هایی را برای فروش صنایع دستی، محصولات کارآفرینی و تولیدات داخلی احداث می نماییم.