ساعت:

8:01 ب.ظ

تاریخ:

5 اردیبهشت 1403

شهرداری شیروان

هما کلالیان مقدم: ساماندهی صنوف آلاینده؛ حق مردم و مستلزم حمایت متولیان

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر و شهرداری شیروان: در همه فرهنگ ها و جوامع، کار و تلاش برای امرار معاش بسیار پسندیده است. اما ایجاد مزاحمت برای شهروندان و آزار همسایگان امری ناپسند است. ایجاد آلودگی های زیست محیطی به ویژه آلودگی صوتی، احساس عدم امنیت، سد معبر و اختلال در آمد و شد با تأثیر منفی در منظر شهری، از جمله مشکلاتی است که  برخی از واحدهای صنفی می توانند ایجاد کنند. 

 

هما کلالیان مقدم”عضو شورای اسلامی شهر شیروان و عضو کمیسیون مقرر در تبصره بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها” با بیان اینکه: ماده‌ ۵۵ قانون شهرداری‌ها دارای ۲۸ بند است که به بیان وظایف قانونی شهرداری‌ها اختصاص دارد، اما به موجب بند ۲۰ ماده یاد شده که در ۲۷ بهمن سال ۱۳۴۵ شمسی اصلاح شد، جلوگیری از ایجاد و تأسیس تمامی اماکنی که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان شهر می‏شوند، در وظایف شهرداری‌ها گنجانده شده و شهرداری‌ها را مکلف کرده تا از تاسیس کارگاه‌ها، گاراژهای عمومی، تعمیرگاه‌ها، مراکز دامداری و به طورکلی تمامی مشاغلی که به نحوی برای ساکنان شهر ایجاد مزاحمت می‌کنند، جلوگیری کند، گفت: از نظر برنامه ریزی شهری آن دسته مشاغلی که ایجاد مزاحمت در حیات شهر و شهروندان می کنند مشمول مشاغل مزاحم می شوند و ساماندهی آنها  از اولویتهای مهم شهرداری  محسوب می شود.

 

عضو کمیسیون مقرر در تبصره بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها ادامه داد: کمبود منابع مالی در شهرداری، به عنوان مهم ترین سد در راه ساماندهی مشاغل آلاینده و انتقال آنها به خارج از شهر می باشد. سال های گذشته مکانی در میدان امام علی (ع) برای انتقال کارگاه های مزاحم در نظر گرفته شده بود که جانمایی آن مناسب نبود و با توسعه شهر دوباره مشکل قرار گرفتن این کارگاه ها در منطقه مسکونی به وجود آمده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر شیروان افزود: خروج صنوف آلاینده از محل زندگی و منطقه مسکونی حق مردم بوده و مردم نیز به حقوق شهروندی خود آگاه هستند و اعتراض آن ها نیز درست است. برای خروج این صنوف، اقداماتی انجام شده است، ولی کافی نبوده و خروج این صنوف نیازمند کار کارشناسی، حمایت دولت و همکاری صنوف است.

 

این مقام قول پیگیری در این رابطه را می دهد و می گوید: امیدوار هستیم در همین دوره فعالیت شورا، این کار را به سرانجام برسانیم.